verder naar het zuiden naar Boven-Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu verder naar het zuiden naar Boven-Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

verder naar het zuiden naar Boven-Suriname

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

09 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

5 maart.
Eerst met de bus naar Atjoni en verder met 2korjalen' want ze zijn hier veel kleiner en gammeler, naar onze bestemming voor de komende 4nachten.
De bestemming is Danta Bai, wat zoiets als ,ruisende stroomversnelling betekent.. We zouden er vier nachten blijven. Het werd een geweldige tijd. Met tochten naar dorpen van inlanders. Zodat we nu een goedninzicht hebben over hoe zijmleven. Nu ik kan jullie zeggen, dat het heel erg back to basic is, de mensen wonen in hutjes met een dak van palmbladeren. Dikwijls nog een hutje om te koken. De mannen mogen zoveel vrouwen als zij kunnen onderhouden. Dat wil zeggen, zij moeten voor een vrouw een hut bouwen en hen een kostgrondje geven. De man zelf heft geen hut. Hij woont bij een van zijn vrouwen. De vrouw moet dan vloor hem koken en zijn kleren wassen. De kinderen wonen bij de vrouw. De mensen willen niet op de foto. Hun huizen mag je wel fotograferen en de kinderen ook. Een paar keernheb ik wel een vrouw gefotografeerd,, omdat dat dan wel mocht of dat ik er een kleine vergoeding voot moest betalen. Met wat kinderen heb ik papegaaitje lef je nolg gespeeld. Grote pret.
We hebben ook bij een stroomversnelling gebadderd. Het varen met een korjaal is erg leuk. Je wordt wel flink nat, makt niet uit want alles is klam en dat komt niet meer goed.
Wat een beetje tegenvalt lis, dat er niet veel dieren zijn. We hebben een paar keer aapje gezien, tamarins. Ze zijn maar net iets groter dan doodskopaapjes.
Verder zijn er vlinders die bijna nooit willen gan zitten en dus moeilijk te fotograferen zijn. Insecten zie je ook niet veel. De natuur is prachtig. Tijdens een wandeling heeft chafihd ons van alles geleerd over den jungle. Ik heb dan ook een worm gegeten. Hij smaakt naar niets, maar het idee is.....brrrr. verder hebben we diverse bosvruchten geproefd. Heeft chaffihd een kleine palmboom geroid en hebben we het zgn. Palmhart gegeten.
Maar.......ik weet zeker, dat als ik zou verdwalen in de jungle ik niet zou weten wat ik nu wel of niet kan eten.
O ja, af en toe kaarten we ook. De stand is 7-7. Met een kleine voorsprong op punten voor de jongetjes. Maar de meisjes houden moed en gaan ervoor.
Zoals jullie begrijpen zijn we nu in Paramaribo. Op dit moment giet het. Als dat zo blijft gaan we met een taxi naar de stad en lekker eten.
O ja, sorry voor iedereen maar kaarten schrijven gaat hetbniet worden. Vandaag waren we pas om 2 uur in paramaribo en waren de winkels dicht. Het winkeltje van het hotel heeft wel kaarten en geen postzegels. Morgen vertrekken we om 8 uur naar Frans Guyana. Overigens gaan we wel morgenvroeg nog even naar de markt op het Onafhankelijkheidsplein. Daar ziten heel veel mensen met hun vogeltje. Het is een zgn' vogeltjeswedstrijd. Regelmatig zie je mensen op straat lopen met een vogrltje in een kooitje.
Mensen ik stoper mee. Let niet op de fouten. Het is een s.....computertje.
Liefs, groetjes en een dikke kus
NNAR

• 09 Maart 2013 - 22:44

Anne-Mascha:

Lieve allevier,

laat je niet afzetten door de taxichauffeur, daar hebben wij nog wel een leuk Aziatisch verhaal over en wij zaten toen in dezelfde situatie regen, regen, regen en de taxiprijzen stegen..... haha. Wij gaan zo lekker slapen onder ons warme dekbedje, want zo warm is het hier niet meer.

Veel liefs!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxx

• 10 Maart 2013 - 08:18

Timen:

Klinkt als een leuken vakantie
    Tijmen

• 10 Maart 2013 - 08:34

Mag:

Klinkt weer geweldig allemaal! Ben beniewd naar de foto's!!
    Geniet er nog maar lekker van want hiergaat het weer sneeuwen!
    Xxxx

• 10 Maart 2013 - 09:48

Mar En Heank:

Jeetje wat een gaaf verhaal. Heb respect voor jullie.
    Bergen op- en afglibberen, nooit meer droog worden enzovoort enzovoort.
    Hoop dat jullie nu wat meer van de zon kunnen gaan genieten.

• 10 Maart 2013 - 09:48

Mar En Heank:

Jeetje wat een gaaf verhaal. Heb respect voor jullie.
    Bergen op- en afglibberen, nooit meer droog worden enzovoort enzovoort.
    Hoop dat jullie nu wat meer van de zon kunnen gaan genieten.