slenteren door paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu slenteren door paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

slenteren door paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

27 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Vandaag hebben we paramaribo onveilig gemaakt. Met de hele groep en groepsbegeleider chaffied. Leuke vent, maar het tempo ligt erg laag. Daar moeten we nog even aan wennen. We zijn begonnen bij een atm, morgen gaan we immers nar de jungle en dan moeten we geld hebben. Schijnt in de jungle niet te krijgen. Daarna naar de Palmentuin, Fort Zelandia, de beroemde houten huizen, de markt van de Marrons. nakomelingen van gevluchte slaven. Zij zijn niet erg toegankelijk en foto's maken is uit den bozen, aldus Chaffied. maar zoals bekend wil Nini heel erg graag contact met de bevolking. In een van de kraampjes lag een sambabal gemaakt van een kalebas en ik dacht, als ik die nu koop mag ik misschien wel een foto maken. En zo ging dat dus ook. Het meisje voerde een soort van dansje met sambaballen op, Nini kocht de samabal en mocht fotograferen. een eindje verderop kwam ik in gesprek met een Marronmeisje dat aan het borduren was. Zij vroeg zelf of ik een foto van haart en haar vriendin wilde maken. Datwas niet aan dovemansoren gezegd. Kortom foto's gemaakt en het adres gebraagd. En natuurlijk stuur ik hen de foto's.
Verder hebbesn we nog een kathedraal gezirn en een synagoge die gebouwd is naat een moskee. Ja ja, een voorbeeld voor velen, en volgens chaffied gaan de twee geloven prima naasty elkaar. Sorry voor de vele fouten, maar snel en goed gaat niet zo op een kleine tablet. Tenslotte zijn we nog in het museu, van Fort Zelandia geweest. Er mocht niet worden gefotografeerd. Maar, zij het meisje zacht als ik het verstandig aanpakte en niemans zag het, dan mocht het wel.
Bij het Fort was een klein restaurant waar we een biertje gedronken hebben en een broodje gegeten hebben. Daarna nog een uurtje aan het mini-mini-zwembadje gelegen even gepoedeld en dan gaan we zo meteen eten. De eerste dag zit er dsn al weer op. De tassen voor de jingle zijn gepakt. Zoal jullie weten zijn we mogelijk tien dagen niet in de lucht. Misschien dat het de twee eerdte dagen lukt op het resort. wij genietn hier volop. Groeten voor iedereen en een dikke kus.
Nnar

• 27 Februari 2013 - 22:03

Daphne:

Klinkt helemaal goed, de vakantie tot nu toe. Lekker toch een rustig tempo, jullie hebben vakantie! Succes in de jungle, hoop dat het anti muggenspul werkt?!

X Daphne

• 27 Februari 2013 - 22:11

Katinka:

He rob, veel plezier met het kussen van de piranha's! Of zijn die niet op dit stuk van de reis?

Tink

• 27 Februari 2013 - 22:45

Anne-Mascha:

Klinkt zeker goed. En mama beetje rustig tempo kan een keertje geen kwaad!!!! Wen er maar alvast aan in de jungle als je eerst de takken weg moet slaan voordat je verder kan lopen.

Vanavond bij de Evening of the Proms geweest; was zoals altijd weer de crème de la crème op het gebied van zang, dans en muziek.

Hier ook nog even een huishoudelijke mededeling; Merijn heeft zeer waarschijnlijk meer dan een "twijgbreukje", maar dat is verder geen probleem. Hij geeft zelf wel aan wat kan en wat pijn doet en we moeten oefenen met zijn arm boven zijn hoofd als dit niet verbeterd moet er over een week of 3 misschien fysio komen, maar de huisarts dacht eigenlijk, dat dit niet nodig is.

XX Mas

• 28 Februari 2013 - 07:34