Relaxed Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Relaxed Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Relaxed Pucon

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

04 November 2011 | Chili, Pucón

4-11-2011

En dat laatste hebben we gedaan. Lekker geslapen en na het ontbijt op pad. Het stadje ligt tussen de bergen en de vulkaan Villarrica is meestal (deels) te zien. Vandaag willen we zo graag een mooie foto van de vulkaan maken, maar tot nu toe zijn er helaas te veel wolken met als gevolg dat de top in de wolken zit. En daar is het nu juist om te doen. We willen een vulkaan met een rokend pluimpje!! Ik heb ook nieuwe wandelschoenen gekocht. Deze zijn wel waterdicht. Ik heb ze direct aan gehouden zodat ik ze wat kan inlopen voordat de volgende tocht begint. Jammer dat ze vergeten waren het kaartje er af te knippen! De oude schoenen staan in de zon te drogen, maar ik denk dat het nog een paar dagen duurt voordat ze droog zijn. We hebben in het stadje geluncht. Lekker in het zonnetje. We kregen 3 bakjes met een soort poeder, een bakje met iets in olie en een mandje met brood. We hadden garlick-bread besteld en we snapten absoluut niet wat we met de bakjes moesten. We kregen er de slappe lach van! Dus maar even een ober erbij gehaald, die ons uitlegde dat je uit elk bakje wat kon nemen en op de bijgeleverde broodjes kon doen (en opeten). Smaakte prima. Het bleek iets van het huis te zijn. Even later kwam het garlick-bread en de overige bestelling. Vanavond gaan we met de groep naar de termaalbaden Los Pozones. Morgen vertrekken we naar San Martin de los Andes.
Ik denk dat wat wij beleven (op onze vertrouwde wijze) uitvoerig beschreven is. Dat wij met regelmaat krom liggen van het lachen moet eveneens bekend zijn. Dat wij enorm genieten van al het moois wat wij zien en “interessanter” wat wij nog gaan zien zullen wij jullie zeker niet onthouden. Vandaar dat ik (in het kort) graag reageer op jullie leuke reacties.
Richard dat juist jij niet weet hoe je de Chileense ondermode kan herkennen is mij een raadsel. Maar ik zal je helpen, als je op de knieën ligt in een vliegtuig, zoekend naar een bril en je kijkt onder een stoel (welke maakt niet uit) dan zie juist …….. Maar hoe kom je daar nu, zonderspiegel. Wel eigenlijk heel eenvoudig je gigewfhhewhfg en dan uifrfhfw, zo dus. Mocht je het niet helemaal begrijpen raadpleeg dan even Britte. Moet je even geduld hebben tot zij weer terug is.
Magda dat jij juist over vrouwen tackelen begint valt mij tegen, ik maar trots zijn dat wij de opvoeden op een fare – play niveau hadden verricht en dan lees je dit. Uiteraard heb ik wel gedacht aan kielhalen of bij het grofvuil zetten en dat soort wensen. Maar je denkt eigenlijk zo veel in zo’n korte tijd. Er is wel aan de steward verteld wat er aan de hand was en hopelijk heeft hij haar via een sliding zodanig aangepakt dat zij de eerst komende tijd redelijk veel last heeft van jeuk. Dit laatste klinkt iets netter denk ik. En maak je niet druk om een geleende computer, heb je eindelijk de tijd om je bureau eens op te ruimen. Je kerstbier was in ieder geval lekker.
Overigens staan wij met 3-1 achter met een kleine 2K aan punten. Zit dus niet echt lekker, maar wij hebben nog even om dit goed te maken.
Om 15:00 uur kruipt de Villarrica uit de wolken en vertoont zich met een klein pluimpje. Zie foto. Overigens is er een stadje Villarrica, het meer Villarrica en dus de vulkaan Villarrica. Vandaag zijn 5 leden van onze groep de vulkaan opgeklommen. Je krijgt daarvoor een speciaal pak, rugzak, helm, muts, handschoenen, mondkapje tegen de dampen uit de enigszins rokende vulkaan en een speciale grote luier om de vulkaan af te glijden. Hij is nl. nog grotendeels bedekt met sneeuw.

Wij vinden dat je een hele boel dingen in je leven gedaan moet hebben maar je hoeft niet alles te doen. Dus daarom blijven wij veilig beneden.

Liefs, NNAR