alles aan wat we hebben - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu alles aan wat we hebben - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

alles aan wat we hebben

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

19 November 2011 | Argentinië, El Chaltén

We hebben gisteren een reisdag gehad. 10 uur in de bus. Met name de laatste uren waren geweldig. Langzamerhand naderden we de ¨Cerro torre¨ en de ¨FitzRoy¨ 2 geweldige bergen van resp. 3100 en 34oo meter.
Nee, nee, we hebben ze niet belopen!!!!
Het plaatsje hier valt wat tegen. Een dorp, dat 25 jaar geleden nog niet bestond en ook over 5 jaar weer geheel anders zal zijn. Het is een bouwput met wat winkeltjes en huizen en enorm brede straten. Maar......daar achter de Torres en de FitzRoy.
Vanmorgen hebben we heerlijk gewandeld. De omgeving......geweldig dus. Wel bergje op en bergje af, maar langzamerhand zijn we al een beetje getraind.
Morgen gaan we de Viedma-gletcher op. Een beetje spannend vind ik het wel. Er komen stijgijzers aan te pas en ....... Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er een speciale techniek is om op de gletcher te lopen, maar het schijnt geweldig mooi. En dat geloven wij ook. Op de gletcher lopen spreekt sowieso al tot de verbeelding.We gaan het beleven dus!!! En....foto´s maken!!
Katinka: Ik heb jullie vandaag 4x gebeld. Echter helaas ik heb jullie niet gesproken. Ik probeer het over een paar dagen in El Calafate nog een keer.
Anne-Mascha: Natuurlijk duimen we voor je. In gedachten zijn we bij je.
Marcel: Fijn dat je een baan hebt. Wij wisten het inderdaad nog niet. Zet hem op.
Henk en Marian: Niet lopen?? wat is dat nu? En het alternatief?? Zoek je toch een andere berg en anders, kom hier langs. Bergen genoeg.

Tenslotte nog de stand van het kaarten: Jammer, het gaat niet zo best met de meisjes. 9-7 voor de jongetjes. Wel een kanttekening. Er worden wel wat trucjes uitgehaald door m.n. Nico.
Wij dragen het vrouwmoedig. Wel een enkele slapeloze nacht. Maar vooruit, we laten ons niet kisten.
Veel liefs
NNAR

• 19 November 2011 - 23:23

Goedzo mannen, volhouden!!!

afdrogen die dames ;-)

• 19 November 2011 - 23:28

Tink:

tja, we waren de hele dag thuis alleen vanavond niet... Fre was jarig. Britte blijft slapen bij Madelief op de kamer. Ilvy is wel mee naar huis. Het is nu half 1 bij ons, dus we gaan maar snel ons mandje in... xxxx

• 20 November 2011 - 09:15

Anne-Mascha:

Hé Eric, wat is dat: probeer je nog steeds volwaardig lid te worden?
    Kom op meiden! En wat mij betreft: eerlijkheid duurt het langst, dus het komt helemaal goed met jullie.

• 20 November 2011 - 09:55

Marco:

Hier in Nederland is het fantastisch, heerlijk weer, elke dag werken en lekker in de file, moet er niet aan denken dat ik daar zou zijn.

• 20 November 2011 - 10:03

Eric:

Mas, ben al jaren volwaardig lid. Ik snap dat je er deel van uit wil maken maar helaas.... men only!!
    Oja dat is engels voor "alleen voor mannen" ;-).

Kortom mannen, tijd voor de genadeklap!

• 20 November 2011 - 11:47

Anne-Mascha:

Eric,

denk je echt, dat ik van de bond van "koeien" lid wil worden???? Nee, dat is alleen voor mannen!
    Kom op women! jullie kunnen het!

• 20 November 2011 - 14:04

Hoi NNAR'en,
    Ziet er goed uit bij jullie. Lijkt ons inderdaad tamelijk spannend met die ijzers onder. Zijn dat schaatsen om weer sneller beneden te komen? Want op ijzers naar boven klimmen zal ook niet meevallen. Alhoewel wij weten dat jullie heel wat mans zijn. In ieder geval lijkt het nog spannender dan raften met Chinezen. Wij begrijpen dat de eeuwige strijd nog steeds voortduurt en van generatie op generatie overgaat. Laten wij nu gedacht hebben anno 2011 te leven en dat de emancipatie zich toch ook bij jullie voltrokken had. Komt wel wat ouderwets over. Nou ja, er is in ieder geval wel competitie en dat houdt de spanning er in. Dus zet hem op mannen en zet hem op vrouwen. Kan ons niet boeien, als je maar lol hebt.
    Veel plezier daar bij het ultimum van jullie reis en sterkte op weg naar de top.
    Tip van Marian: met stijgijzers een beetje wijdbeens lopen. (ik weet niet of het een grapje is, maar het is altijd het proberen waard).

• 20 November 2011 - 14:04

• 20 November 2011 - 14:05

• 20 November 2011 - 19:28

Eric:

Hoi Mar en Henk. Bedankt voor jullie opbeurende teksten, maar emancipatie iz ZZZZOOOOOOO 2008!. Dat is pas ouderwets. Old school is het helemaal. Niks emancipate;-)

En Mas ik bespeur "enigszins" jaloezie!! En inderdaad men's only! Dus helaas voor je.