The Golden Gate in de mist - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu The Golden Gate in de mist - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

The Golden Gate in de mist

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

07 Juni 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal
Vandaag in 2,5 uur van Monterey naar San Francisco gereden. Na het inchecken zijn we naar China Town geweest. Ik (Nini) heb daar een heel leuke tas met lieve heersbeestjes gekocht. De tassen die we bij ons hebben zitten nl. behoorlijk vol. We weten de troep er bijna niet meer in te krijgen. Goede gelegenheid om wat leuks te kopen, toch? Snel wat bij een chinees gegeten en toen weer naar het hotel. Om 1 uur zou Dolev een rondrit maken door SF en met name zouden we naar de wat verder gelegen bezienswaardigheden gaan, zodat we morgen zelf de beter te belopen of de makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken bezienswaardigheden kunnen bezoeken.
We zijn inmiddels naar de hippiewijk, de G-wijk, het golden gate park en de Coit tower geweest. Bij laatstgenoemde zouden we de Golden Gate-brug kunnen zien....als....het niet weer mistig geweest zou zijn. Ja, het weer in Amerika blijft een probleem. Hebben we de vorst overwonnen krijgen we nu te pas en te onpas mist. Zo zit je in de stralende zon, maar dan kan 5 min. later er bewolking komen en is het zo mistig dat je nauwelijks iets kan zien. 10 minuten later kan het dan weer opklaren enz. enz. Edoch, 's-middags was het prachtig weer, lekker zonnetje. Wij dus vol goede moed naar Coit Tower. We waren nog niet boven of er kwam bewolking gevolgd door mist en die ging niet meer weg....!!
Toen we beneden waren scheen daar weer wel de zon..... Kortom, we gaan het morgen nog een keer proberen. Ik heb Dolev gevraagd of het mogelijk is over de brug naar de overkant te lopen en eventueel met een bus terug te komen.Zij stelde voor de liefhebbers, a.s. dinsdag als we naar Yosemte-park vertrekken en toch over die brug moeten, aan het begin van de brug af te zetten zodat zij de 2,7 km kunnen lopen. Lijkt me super-gaaf.
Vanavond bij het Waterfront in een visrestaurant gegeten. Was heerlijk. Daarna op de kamer een kopje koffie gezet en een potje gekaart.. Wat dat betreft gaat het niet best met de meisjes. Het staat 5-1 voor de jongens. Nu moet wel gezegd worden, dat de meisjes op heatrow met 2-1 gewonnen hadden. Maar die puntentelling is de schrijver (Rob) kwijt. Eigenlijk staat het dus 6-3. Klinkt wel iets beter, maar het is het toch niet echt.....

Genoeg gekletst, ik stop ermee. Nico ligt al te ronken en ik kan me voorstellen dat dat ook voor de twee een deurtje verder telt.

Liefs
NNAR

• 07 Juni 2010 - 06:10

Mas:

Joepie, ben ik eindelijk een keer de eerste!!!
    Ga maar lekker snel slapen. Wij beginnen weer aan een (drukke) werkweek.
    Rust maar goed uit voor de tocht over de brug.

XX Mas

• 07 Juni 2010 - 07:04

Mag:

Hi

Geweldig lijkt me dat inderdaad om over die brug te lopen!

Hopelijk zonder mist.
    Wijhebben een goed weekend gehad. Zaterdagmiddag naar Brugge en gisteren 2 uur gewandeld (wel 'smiddags, want s'ochtends goot het!!!)
    Nu weer aan het werk, ben alleen snotterverkouden waarschijnlijk door de airco in de auto. Vandaag drukke dag, Engelse klant die komt, kunnen daar 90.000 HL binnenhalen...Ben benieuwd!
    Doei xxx

• 07 Juni 2010 - 10:10

Manon Roozen:

ik ga volgende week naar SF en wilde je reisverslag lezen, maar het is heel moeilijk te lezen door alle sterretjes op de achtergrond. weet niet of dat je bedoeling is??? jammer. manon roozen

• 07 Juni 2010 - 17:27

Tink:

kom op meisjes, even die klaverjasstand aanpassen! en mag, 90.000 binnengehaald???
    kusjes

• 07 Juni 2010 - 19:19

Marenhenk:

Wat een heerlijke verhalen. Wij willen Nini en Nico effe feliciteren met het geweldige nieuws van Mas. Henk is een paar dagen op kamp van de VNG in Friesland. Enfin de dagen en weken vligen om. Genieten jullie nog maar even goed. Het is jullie gegund.