WALVISSEN - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu WALVISSEN - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

WALVISSEN

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

06 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal.
Sorry, we zijn jullie niet vergeten! Donderdag waren we te moe en gisteren kregen we geen verbinding.

Daarom nu eerst terug naar LA. 's-morgens heeft Dolev ons naar de WALK OF FAME gebracht. Erg leuk. Tig beroemdheden gespot, langs het Kodak theater (uitreiking grammy's, geloog ik, moet ik nog nakijken) en het Chinese theater. Helaas weer te weinig tijd!! Daarna naar Santa Monica Beach. Helaas vertrok daar de zon en werd het echt te koud om te zwemmen (en ik ben geen watje!) Ze hebben er een leuke piet met een permanente kermis. De lol is overigens mensen kijken. Er wordt veel gesport op het strand! Turnen, powerliften en er is een trampeze-school. We hebben een eind gelopen, wat in het zand gezeten, de Pacific om de kuiten gehad en tenslotte wat gedronken in een standtent.

Gisteren was een heel lange reisdag en er was niet zoveel te beleven. Toen we bij de camping kwamen bleken we een veldje met echt gras te hebben!! Hoera, deze keer eens geen zand! Jammer dat de camping vlak bij de grote weg ligt. Nu ja, je kunt niet alles hebben!

Dan vandaag. Werkelijk een superdag. Mooi weer en....met een boot walvissen gespot. De walvissen hier zijn bultruggen een heel ander soort dan in Nieuw Zeeland. Daar zijn het potvissen. Het soort dus, die heel lang naast je bot drijven, fonteintjes spuiten en tenslotte onderduikenen hun fraaie staart laten zien.
Bultruggen spelen in het water. Ze duiken en laten hun staart zien (niet zo mooi als die van de potvis)spelen, met de boot (als ze zin hebben. En wij hadden er twee in de buurt die geweldig veel zin hadden!) laten zich op hun rug vallen zwemmen wat onder water maar zijn even later weer terug. Jullie begrijpen het al, echt geweldig!
We hebben ook wat dolfijntjes gezien, wat pelikanen en albatrossen. Voor de insiders, niet het Nieuw Zeelandse soort. Deze zijn bruin gemeleerd.

Ik (nini) heb 4,5 uur op de boot gestaan. Had geen tijd om te gaan zitten, want het was zo gaaf...!

Daarna zijn we met Dolev een tochtje gaan doen, de 17 miles route. Deze route voert langs de kust met heel fraaie uitzichten, rotsen, zeehonden enz. Daarna nog even in het stadje gelopen.

Inmiddels is het eten klaar en ga ik stopppen

Liefs
NNAR

• 06 Juni 2010 - 07:13

Jenny:

Haha nou hoef ik niet te werken ben ik nog de eerste.
    Volgens mij beleven jullie zat daar wel gaaf hoor.
    Ga zo met Frank lekker fietsen en goed insmeren wat het is giga mooi weer maar krijgen vanmiddag regen (dat hebben ze voorspeld.

Liefs en gr jenny xx

• 06 Juni 2010 - 09:36

Elvira En Tijmen:

het is hier heel mooi weer en we missen jullie, elvira loopt volgende week de avondvierdaagse! Tijmen vraagt of jullie het leuk hebben in amerika (hij gelooft me niet als ik JA zeg dus moets het toch typen, hahaha)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Elvira en tijmen

• 06 Juni 2010 - 17:10

Jenny:

Beetje jammer maar het weer was toch niet zo mooi als ik dacht

maar toch 4 uur gefietst

gr

• 06 Juni 2010 - 18:56

Tink:

wauw, te gek! het blijft geweldig die zeedieren! Wij hebben vandaag minder heftige dingen gedaan, maaar wel heel leuk. Zijn naar de beekse bergen geweest. Is wel een hele leuke dierentuin. Met een boot- en bustocht langs de dieren en een roofvogelshow. Helaas vond britte uiteindelijk de speeltuinen het leukste... tja. nou ja, ze vond het in ieder geval wel heeel leuk. xxxxxxxx

• 06 Juni 2010 - 19:45

Mas:

Inderdaad vandaag Beekse Bergen geweest; wij waren er ook! Gelukkig hadden wij nog redelijk weer tov Zwijndrecht/BoZ! Helaas was dit wel allemaal wat minder spectaculair dan bij jullie, maar jaloers zijn we niet hoor.... We zijn alleen maar blij, dat jullie van die leuke, mooie, heftige dingen beleven.
    Geniet van de laatste week!

XX Mas