Sunrise over the Grand Canyon en als een vogel... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Sunrise over the Grand Canyon en als een vogel... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Sunrise over the Grand Canyon en als een vogel...

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

01 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gistermorgen liep de wekker af om 3:35 uur. Foutje van Nico: In Arizona is de tijd weer een uurtje terug, dus nu weer een tijdverschil met jullie van 9 uur.
Afijn wekker op 4:35 uur en nog even slapen. Tenminste dat was de bedoeling. Maar al hoewel het overdag 30 graden is zijn de nachten onder het vriespunt. Dus wij hebben nog een uur gebibberd, zo dicht mogelijk tegen elkaar aan (nee, alleen om iets warmte van elkaar te hebben). Nini is niet meer warm geworden die nacht. Lag voortdurend te klapperen. Zoals jullie weten waren de tanden er al uit gerammeld. Waarschijnlijk was dit het tandbeen wat rammelde.
Een schitternde zonsopkomst over de indrukwekkende Grand Canyon was ons loon.
Om 6:00 uur terug op de camping. Daarna otbijt.
Om 9:15 uur waren de tenten afgebroken en alles opgeruimd.
Toen naar de luchthaven. (5 minuten).
Om 10:20 uur opgestegen. Onderweg passende muziek en een uitleg in het nederlands via de koptelefoon. Bovendien aanvullende info van de pilote.
Het was onbeschrijfelijk mooi. Eerlijk gezegd vond ik de dag ervoor de Grand Canyon niet super. Ik geef het toe, je wordt wat rotsmoe, maar toch!! We hebben bij verschillende uitzichtspunten gestaan en ik moest er er steeds bij denken dat die Grand Canyon wel enorm groot en diep is en dat je daarvan boven niet zo veel van ziet. Met de helicopter vlogen we door de Grand Canyon en dan krijg je een heel ander beeld.
We hadden mooi weer en wat mij betreft had de vlucht nog wel een uurtje mogen duren. Maar helaas, na 48 minuten stonden we weer aan de grond. Fototoestellen en videocammera's gevuld met prachtige beelden.
Daarna op weg naar Laughlin.
Dat is net over de brug en dus net in Nevada. Daar is officieel de tijd weer een uur later maar ze hanteren de Arizona tijd. 't is maar dat je het weet. En Arizona kent geen zomertijd. Dus verwarring alom.
Het hotel is er een van de soort mega groot en dat is echt mega. We hadden kamer 8008 en 8014. Als je binnenkomt heb je eerst een heel grote casino, dan komen de liften om naar boven te gaan en ergens achterin het restaurant. Met andere woorden: je komt niet om de casino heen. Laughlin is een plaats waar de casino zeer in opkomst is. Errug leuk, maar eigenlijk alleen om te kijken.
Na aankomst zijn we eerst even naar de derde verdieping, waar een buitenzwembad was. Het zwembad was vol (met mensen). Ik heb niet eerder zoveel dikke Amerikanen gezien. We zijn er een kwartiertje geweest. Het was er niet leuk. Daarna naar het stadje. Toen we bij het winkelcentrum kwamen bleken de winkels nog maar 15 minuten open, in die tijd heeft Nico wel 2 Levi's gekocht!! Daarna nog even door het heel klein stadje geslenterd en vervolgens een restaurantje gezocht. Aardig tentje aan het water, en je raadt het al: met een casino. Lekker gegeten en daarna naar het hotel...en....toen gingen we los. 10 dollar gespendeerd in het casino. Ik had 2 maal op wat knoppen gedrukt (uitleg van een groepslid gekregen)en toen gin er een lamp branden. Maar wat ik oook op knoppen drukte er was geen beweging in te krijgen. Eerst dacht ik nog: MILJONAIR, maar nee, waarschijnlijk zat een of ander klepje niet goed dicht (aldus een figuur die er bij kwam). Totaal verslagen de rest van het geld verbrast en naar bed.
Vanmorgen geweldig lekker ontbijt in het hotel. De rest van de dag was niet om over naar huis te schrijven. het was nl. een heel lange reisdag.
Op dit moment zijn we in San Diego op de camping en gaan zo meteen eten.

Liefs van ons allen - NNAR.

• 01 Juni 2010 - 03:27

Jenny:

Jaja de eerste. Het is hier verschrikkelijk mistig en ga zo naar mijn werk. Vanmiddag met mama naar katinka om te eten. liefs xx

• 01 Juni 2010 - 05:00

Eric, Tink Britte:

jeetje Jenny, daar kunnen we niet tegenop hoor! Jouw dag begint wel heeeeeel erg vroeg!
    Het weer blijft bijzonder daar. Proberen jullie nog foto's te plaatsen? En als het kan graag ook een keer een foto van jullie viertjes, want we beginnen jullie wel te missen hoor! Britte heeft de kaart met de schildpad gekregen. Ze is erg trots erop.

dikke kus van ons hier

PS het schijnt dat de zomer gaat beginnen dit weekend. Misschien wel 25 graden!!!!!

• 01 Juni 2010 - 06:24

Mag:

Ik vind julie bikkels met die koude nachten!
    Gelukkig zit er af en toe een hotelovernachting tussen!
    Ben benieuwd naar de foto's....

Ga nu aan het werk Kus

• 01 Juni 2010 - 07:59

Mas&Rich:

Ja, zo vroeg gaan wij allemaal niet halen, Jenny. Vandaag weer druk met de examens; omdat de verslagen van de examenvergaderingen "uit het land" vandaag binnenkomen. Dan wordt bekend welke antwoorden buiten het correctiemodel ook goed gerekend mogen worden. Verder geen nieuws hier. Geniet van het hotel, want daarna wordt het weer bikkelen voor jullie.
    Veel liefs van Mas

• 01 Juni 2010 - 17:20

Mama:

Hier hebben we lekker weer. En dit weekend wordt het nog veel mooier! en dat komt goed uit want we gaan met Britte naar de Beekse Bergen! En morgen ga ik met Jenny naar de markt in Rotterdam. Wie weet wat ik er allemaal tegenkom! Maar ik denk dat jullie het ook heel leuk hebben. liefs van de achterblijvende mama (grapje ha ha)

• 03 Juni 2010 - 02:30

Jenny:

Helaas geen nieuw bericht dus meiden jullie zijn aan de beurt. Ik moet vanmorgen on 6 uur beginnen dat betekend om 4 uur op. Gisteren met mama naar de markt geweest in rotterdam zuid en naar Bas heb voor je vis gekocht. veel plezier liefs xx

• 03 Juni 2010 - 16:04

Rik Jonkers:

hee nico en nini,en eigenlijk iedereen.
    goed nieuws (voor mij),haha,
    ben geslaagd voor mn vaarbewijs,joepiedepoepie,
    ben meteen door marianne aangenomen als nieuwe schipper op de halve maen,omdat die kerel die dat ding bestuurd toch altijd op vakantie is,haha.
    nog veel plezier,
    rik