Eindelijk beren - Reisverslag uit Whistler, Canada van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Eindelijk beren - Reisverslag uit Whistler, Canada van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Eindelijk beren

Door: Nnar

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

11 September 2016 | Canada, Whistler

Vandaag onze lucky day.
Vanochtend uit Alberta terug naar British Columbia. Eindpunt voor vandaag: het kleine plaatsje Clearwater. Onderweg in Blue River een safari per boot gemaakt. Geplande duur 1 uur maar het was zo mooi dat het 1,5 uur duurde.
Eerst uitgebreide uitleg door de gids. Vervolgens na aanvankelijk langzaam in volle vaart naar Murtle Lake. Daar langzaam langs de oever tot we een zwarte beer zagen. Het bootje ging over op elektrisch.we hadden alle tijd om mooie fotos en filmopnamen te maken. Iedereen in extase. Na een stuk terugvaren opnieuw een zwarte beer. Weer op elektrisch voorzichtig naderen en weer fotos en video. Heel mooie opnamen. Na terugkomst eerst nog maar iets gedronken om de adrenaline tot bedaren te brengen. Wat een mooie dieren en wat lopen ze sierlijk en wat zijn ze druk met bessen eten. Op de terugweg hebben we ook nog uitgebreid een visarend bewonderd op zijn nest. Onze gids was een Nieuwzeelander die zo vol passie kon vertellen dat we er echt stil van waren. Super super super. Ik denk dat we vannacht allemaal dromen van beren en nog eens beren.
Liefs nnar.

• 11 September 2016 - 10:14

Rik Jonkers:

Weer eens wat anders dan dromen over bevers....