regenjassen, dichte schoenen, warme kleding - Reisverslag uit Ooty, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu regenjassen, dichte schoenen, warme kleding - Reisverslag uit Ooty, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

regenjassen, dichte schoenen, warme kleding

Door: Nini

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

21 Oktober 2014 | India, Ooty

Na een lekker ontbijtje om 10 uur op stap. Rustig de berg afgehobbeld en op weg naar een theefabriek/museum. De theeplantage zat in de mist. Het museum en ook de fabriek zijn altijd leuk om te zien. Daarna een kopje chai gedronken. Ik vind het nog steeds niet echt lekker (Misschien dat het na 5x India gaat wennen), maar het hoort bij India.
Daarna zijn we in de stromende regen naar de botanische tuin. Tja, het is jammer, maar we kunnen het niet veranderen. We hebben echt veel slecht weer. En we zeggen steeds: als de zon zou schijnen, wat zou het hier dan super mooi zijn. We hebben deze tijd juist gekozen om geen last te hebben van de moesson. Volgens onze reisbegeleider is dit weer absoluut niet normaal en daar doen we het dan mee.
Ook voor de botanische tuin geldt: als de zon had geschenen had die er zoveel mooier uitgezien. Daarna hebben we met z'n 6en gezellig geluncht. Rene en Cherie zijn met de bus naar het hotel omdat zij klaar waren met de regen en wij zijn toch nog even Ooty in geweest. Leuke straatjes en veel lawaai. Kortom: Het gevoel van India is er ook in de regen. We hebben vervolgens onze boodschapjes gedaan: geld en water gehaald en Rob en Astrid zijn 2 rugzakken rijker. Wat we niet gekocht hebben is een " coin" of iets voor het huis. Het is nl. morgen lichtjesdag. Dat is een officiële feestdag waarop de mensen vrij zijn, zo vertelde een jongeman ons in de stad. Hij kon ons echter niet vertellen wat het lichtjes feest anders is als lichtjes en een vrije dag. Dat moeten we nog even vragen. Er wordt morgen vuurwerk afgestoken en Astrid en ik stonden voor een kraam waar vuurwerk en sterretjes werden verkocht. En met name de sterretjes werden met pakken tegelijk verkocht. Het kosste ons wat moeit om 1 pakje te krijgen. Het is niet veel maar wij gaan dus morgenavond ons eigen lichtjesfeest vieren.
Vanmiddag hebben we ook " Kingfischer" en rode wijn gekocht samen met Keshav (reisleider). Want in dit hotel mag er geen alcohol geschonken worden. Nou........ we belandde in een louche uitziende heel dondere gang. In een hok zat een kerel waaraan je je bestelling kon opgeven. We werden er wat lacherig van, maar we hielden het gezicht in de plooi! Wij hebben nu dus BIER en WIJN!!!
Daarna met een taxi naar het hotel. Prijs afgesproken 300 roepies. Akkoord, het was immers een flink eind en eigenlijk waren we verbaasd over het geringe bedrag, want een tuk-tuk zou volgens de reisleider zo'n 400 roepies kosten. Echter, de taxichauffeur bracht ons naar een ander hotel, die weliswaar leek op de naam van ons hotel, maar toch......foutje.
Oef......tja, ons hotel lag veel verder weg. De chauffeur meldde ons dat in alle toonaarden en verontschuldigde zich dat hij ons verkeerd had begrepen. We hebben het goed gemaakt met hem!!!!
We hebben dorst, de "kingfischer" roept en ik stop er dan ook mee. Morgen gaat de reis verder naar Mysore, stad van de paleizen.
Heel veel liefs voor jullie allemaal.

Henk: wil je a.u.b. even melden welke kruiden je wilt hebben. We komen ze regelmatig tegen en ik wil dit klusje even klaren.

• 21 Oktober 2014 - 13:40

Rik Jonkers:

Hee hoi.wat leuk dat jullie Keshav mee hebben.Die heeft op mn laatste reis mij gered door zijn tyreinkaartjes aan me af te staan.Mijn groep zat toen door de hele trein verspreid en zijn groep ( Shoestring ) zat bij mekaar.Die oudjes van mij helemaal in paniek,waren als de dood dat ze tussen de Indiers terecht kwamen.na een hoop gedoe,gebel en geregel kreeg ik dus de kaartjes van keshav,waarvoor ik hem nog eeuwig dankbaar ben.Nou ja,eeuwig,3 reincarnaties,op z''n hoogst.Doe hem maar de groeten van me,erg leuk dat hij met jullie mee is.
    Hier regent het ook,maar wij hebben de bekende Nederlandse kilheid erbij,dus geniet van de warme douches.
    Doei doei,

Rik.

• 21 Oktober 2014 - 14:13

Anne-Mascha:

Lieve alle vier,

hier inderdaad veel regen en storm enzo, maar ja, herfst, dus wat klagen we.
    Vanmorgen zijn Sam (vriendje van Merijn), zijn broertje Thomas en hun ouders bij ons geweest. Dat was echt heel leuk en zo meteen gaan we naar Breda voor bezoek aan Ikea (inclusief "restaurant".....), waar we nog planken voor de kasten van de kinderen gaan kopen en een extra stoeltje voor Merijn. Dan zit de vrije dag van Richard er al weer zo'n beetje op. Verder proberen hier in huis wat te klussen en waar mogelijk werken voor school. Helaas wil Merle niet echt slapen en dus gaat dit laatste niet lukken; vanavond dus maar weer!

Geniet van het bier en de wijn en tot het volgende berichtje.

XX Mas

Ps. vandaag kaart voor Merijn en voor ons ontvangen. Merle heeft onze kaart gekregen en die denkt dat deze voor haar is. We laten haar maar in die waan!

• 23 Oktober 2014 - 10:41

Henk:

Ja, het blijft incredible India. Onderhandelen tot je er bij neervalt. De chauffeur in Delhi die in de kaste van de schoenmakers zat vertelde dat men in India elf ook niet weet hoeveel men iedere maand nodig heet om rond te komen omdat dat afhangt van hoe de pet staat bij diegene waar je iets koopt. Volhouden dus maar! Dat maakt India ook we zo leuk.

Jammer dat jullie de moesson niet zo waarderen. Mij lijkt een lekker buitje op zijn tijd niet verkeerd met die hitte. Bovendien maakt dat het landschap juist zo mooi groen in die bergen.

Met ma gaat het uitstekend. Ze is opgewekt en lacht. Ze heeft een schimmeltje in haar mond waardoor ze even geen gebit in heeft. Maar dat komt goed.

Dan mijn bestelling nog:
    1. 1 kg groene thee, liefst in de vorm van gunpowder (dat schijnt de beste thee te zijn; mocht het anders zijn,
    dan ook goed. Lukt een kilo niet dan in ieder geval graag 2x 250 gram;
    2. 2x 250 gram dharjeeling thee;
    3. 150 gram Fenegriek Leaves; dat zijn kleine, gedroogde blaadjes, volgens mij oregano;
    4. 150 gram Bay Leaves, zijn bladeren van ongeveer 13 cm lang en 9 cm breed, roestbruin van kleur met
    soms een vleugje groen; men gebruikt het in biryani
    5. Dan heb ik Maharadja Curry; ik vrees echter dat dit een lokaal mengsel is. Het komt uit Jaipur via
    www.mvspices.com of mohanlal@mvspices.com; Men gebruikt het in Biriyani en kip.

Kijk maar wat er lukt. Gaat het niet dan is het maar zo. Dan is er nog geen man overboord.

Veel plezier nog daar en geniet nog even van het mooie India.

Marenhenk