thunderstorm en regen regen regen - Reisverslag uit Ooty, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu thunderstorm en regen regen regen - Reisverslag uit Ooty, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

thunderstorm en regen regen regen

Door: nini

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

21 Oktober 2014 | India, Ooty

Hallo allemaal,
Snel een bericht en ik zal regelmatig tussendoor verzenden. Want o,o,o, die verbinding hier. En de elektriciteit. We hadden nog niet ingelogd of de stroom was er al weer af.
Gisteren zijn we met de trein van Cochin naar Coimbatore. Erg leuk. Vooral in de wagons waar de locals zitten. Daar hebben ze arko pftewel alle ramen kunnen open. Er zijn nl helemaal geen ramen enkel wat tralies. Het geeft je toch een apart gevoel!!
In Coimbatore hebben we eerst geluncht en daarna moesten we nog 80 km met onze bus. Over die 80 km zouden we zo'n 3 a 4 uur gaan doen! Dat beloofde wat. Intussen was het gaan regenen. Het kwam met bakken tegelijk naar beneden. Heel jammer voor de foto's die hebben nu allemaal wat druppeltjes. Het eerste uur verliep nog voorspoedig maar daarna waren het alleen haarspelbochten. En de weg was druk!!!! Enorm en daarbij nog vol kuilen. Het was er een getoeter van jewelste. Want ja, iedereen wil snel en iedereen wil iedereen voorbij. Nou is het niet zo dat als je harder toete dan een ander dat je dan sneller kunt, maar het is het proberen waard. Af en toe zat ik wel wat met kromme tenen. Vooral toen de chauffeur een shot cut nam (reden: niet door de stad OOTY want daar was het nog drukker). Helaas bleek de chauffeur een afslag gemist te hebben en toen werd het een long cut (op zijn Hollands gezegd: zeg maar echt ......) Op het smalle bergpad waarop we toen zaten, dus gekeerd. Acher ons zat het busje met de single-reizigers en die waren keurig achter ons aan gegegaan. Zij ook keren. Dat ging wat minder, want het busje stond dwars op het bergpad vast. Daarop met man en macht geduwd en de reis kon worden vervolgd. Het is allemaal goed gekomen. Mooi hotel en lekker gegeten. Kaartje gelegd en goed geslapen.

• 21 Oktober 2014 - 12:07

Mag:

Spannend! Ik zit bij het verhaal al met kromme tenen!
    Hahaha

• 21 Oktober 2014 - 21:58

Jenny:

Hier is ook fantastisch weer maar niet heus. De renovatie is hier shit morgen komt er een man van de woningbouw om te kijken. Verhalen zijn zoals gewoonlijk weer erg leuk. Veel plezier liefs xx