Waterval in onze nek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Waterval in onze nek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Waterval in onze nek

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

10 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Daar zijn we weer.

Eerst even voor Tink,

Het telefoongeld was niet op. De verbinding werd verbroken en het lukte niet meer opnieuw. Hier is geen ontvangst.

Gisteren lange reisdag van SF naar Yosemity NP. De meest beroerde camping tot nu toe.
Een hok met 2 toiletten, waarvan 1 verstopt en 1 werkend, 2 wastafels en 3 douches voor de mannen. En natuurlijk ook voor de dames. Maar dat voor een hele camping.

Wel heel mooie omgeving. Aan een snel stromende rivier met stroomversnellingen voor de deur. En fraaie bergen.

Vandaag het NP onveilig gemaakt. Start naar een mooie waterval waar je door het water moest lopen en ook water van boven kreeg. Heel indrukwekkend.
Er is nog heel veel smeltwater, vandaar.

Vervolgens naar mooie uitzichtspunten, voor gletschers, bergpieken, watervallen etc.
Daarna een trail gelopen naar een andere waterval. Eerst steil omhoog en later via traptreden in de rotsen. Er kwam zo veel water naar beneden dat we het laatste stuk niet meer hebben gedaan. Fototoestel en filmcamera zijn ons meer waard dan het bereiken van de top.
Kletsnat kwamen we beneden aan.
Eerst koffie en wat hartigs en vervolgens door het NP met gratis shuttle bus naar andere bezienswaardigheden. Je kunt hier wel 5 dagen zoet zijn. Maar dat gedlt voor alle parken die we hebben gedaan. Dus weer een dag met hoogtgepunten.

Vanavond was het pannekoekenavond. Ik had wel een beetje het grootjeskamp gevoel.
Morgen lange reisdag. Begin eerst via de Seqouia bomen. Enorme hoge en brede bomen.

Dan nog een aantal hoogtepunten naar een mini stadje, genaamd Bishop.

Daar gaan we niet internetten, dus hier moeten jullie het voorlopig mee doen.

Veel jiefs, NARR

• 10 Juni 2010 - 04:55

Eric:

En ook hier de 1e. hihi

En nieuwe foto's!?

• 10 Juni 2010 - 10:53

Richard:

Erg leuke verhalen allemaal. Ik ben benieuwd naar alle foto's en HD video's. Veel plezier nog de laatste paar dagen in dit mooie land met rare mensen.

Groeten,

Richard