On the move - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu On the move - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

On the move

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

12 Oktober 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn nu onderweg naar Dubai in een A380, het grootste vliegtuig ter wereld. Net als vorig jaar naar eworden we weer geweldig verwend door 25 man/vrouw personeel. 22 nationaliteiten wordenvertegenwoordigd. En allemaal even vriendelijk en attent. Hoe kan het toch dat KLM en AirFrance steen en been klagen en de service steeds minder wordt terwijl bij Emirates juist sevice als hoogste goed wordt gezien. Alle stewardessen hebben naast een naamschildje een kleine button met een vlaggetje van hun thuisland. Een smakelijke lunch met keuze uit 2 hoofdgerechten, heerlijk voorgerecht en zalig toetje ging er goed in. Daarnaast nog wat hartigs voor bij de borrel en uitstekende koffie. Ondertussen een keuze uit meer dan honderd films, ook met nederlandse ondertiteling, diverse spelletjes een keur aan muziek. Het vliegtuig heeft 3 cameras, een op de staart die naar voor kijkt, een in de neus en een van onder. Zo kun je precies zien hoe het vliegtuig taxied en op stijgt. En dat alles op een een breedbeeldscherm in de voorstoel. Dat opstijgen gaat overigens bijzonder soepel en verrassend stil. Oh ja het zitcomfort is ongeevenaard: brede stoelen en veel beenruimte. Kortom: een heerlijke trip. Beetje jammer dat we in Dubai ruim 4 uur moeten wachten op de aansluiting. Maar juis daarom werden we voorzien van een voucher om in Dubai lekker te gaan eten. Het kan niet op. Enin het volgende vliegtuig, weer een A380, "moeten" we weer eten. Misschien toch maar proberen om een tukje te doen.
Liefs nnar.

Inmiddels op Dubai. We zijn zo vol nog van de eerste vlucht dat we opteren voor een simpele salade bij de Mac. Helaas mag dat niet op de voucher. Ook geen milkshake. Voor Nini toch een salade gekocht en gewoon betaald. We wilden voor haar op de voucher wel gratis drinken. Tenslotte blijven we toch Hollanders. Alleen cola ging niet, dat moest een compleet menu worden. Dus voer te over. Daar hebben we ons deels doorheen geworsteld. Oh ja: wil je naarde wc dan moet je goed op de bordjes letten. Nini en Astrid belandden in de vrouwenmoskee. Het icoontje was daar wat onduidelijk in. Een keer extra bidden is nooit weg. Maar wel lachen dus.
We hangen nu in de stoel in afwachting van onze vervolgvlucht. Helaas geen kaarttafeltjes voorhanden. Om 4.05 plaatselijke tijd (+2 uur) gaat we verder.
Liefs van narr.

• 12 Oktober 2015 - 00:43

Marenhenk:

Tjonge jonge wat een luxe weer. Dat is in ieder geval een goed begin. Verstandig van de dames om als je er toch bent maar meteen je ook wat te verdiepen in de Islam. Mijn zus in nu eenmaal leergierig dus ik begrijp dat wel.
    De kritiek op de KLM delen we niet. Wij hebben juist fantastische ervaringen met de KLM tussen A'dam en Quito (Equador). Dus wat ons betreft echt onvoldoende gefundeerd om dat zo de wereld in te sturen. Ik begrijp natuurlijk best wel dat jullie wat overmoedig zijn geworden door al die extra aandacht die je nu krijgt.
    Moeder was in opperbeste stemming vandaag. Ze heeft prima gegeten en we hebben lekker gewandeld en van de zon genoten. Om 14.00 uur is ze gaan slapen.
    Met Boy -schat men in- dat het weer goed komt.
    Het is hier nu 00.40 uur dus de hoogste bedtijd. Jullie nog een goede reis toegewenst en op naar Confucius!
    Liefs, Marenhenk (Mijn lieverdje slaapt natuurlijk al).

• 12 Oktober 2015 - 08:07

Katinka:

Mams is altijd al een vroom typje geweest

• 12 Oktober 2015 - 08:10

Katinka:

Nou lekker is dat.... Alleen de erste regel van mijn tekst is geplaatst... Hopelijk lukt het nu wel. Nou ja in ieder geval. Goede vlucht weer. En we hopen vanmiddag te lezen dat jullie veilig bij de chinezen zijn aangekomen. Kusjes

• 12 Oktober 2015 - 12:18

Rik Jonkers:

Dus de gebraden hond blijft nog even aan het spit hangen...