Een metropool in een driekwartdag - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Een metropool in een driekwartdag - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Een metropool in een driekwartdag

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

02 November 2011 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal,

We zitten nu in het tweede vliegtuig. Vertrokken met een halfuur vertraging. In Madrid was er net voldoende tijd om over te stappen. Dankzij gunstige wind komen we in Santiago de Chili al kort na 9 uur plaatselijke tijd aan. Dat is meer dan een half uur vroeger dan gepland. We hebben er nu al 14 uur vliegen opzitten. Iedereen is wel een beetje gaar. Maar…. We hebben net een lekker ontbijtje gehad met scrambled eggs. Dat maakt weer veel goed.

Vannacht hebben we een nieuw spel gedaan. Ik was mijn bril verloren. Het was bijna donker in het vliegtuig en bijna iedereen lag te slapen. Met een hoofdlamp op mijn hoofd onder de stoelen doorgekropen. Chileens ondergoed is ook niet veel anders. Niet te vinden, ook niet in de schoenen die her en der onder de stoelen staan. Ik kreeg het er toch wel warm van totdat ik mijn bril terug heb gevonden onder de stoel aan de overkant van het gangpad. Dus van slapen kwam niets meer en mijn bril heb ik maar opgehouden. De tijd verder volgemaakt met films kijken, spelletjes doen en muziek afspelen op het schermpje. Lekker lounchen met Cafe del Mar.

Een prima ontvangst op de luchthaven door Nicoline, onze reisbegeleidster.
Na de gebruikelijke tekst en uitleg in de 20 minuten naar het hotel zijn we snel na het wegzetten van de tassen de stad in. Santiago de Chili heeft een voortreffelijk metronet. In een mum sta je in het centrum.

Rob, Astrid, Nini en ik zijn deze dag onze eigen weg gegaan.
Aanvankelijk was het goed bewolkt en ronduit fris terwijl het hier gisteren 30 graden was. Maar gaandeweg de dag kwam de zon door en werd het lekker warm.

Santiago is verder geen bijzondere stad. Een grote wereldstad met 6 miljoen inwoners, smog, brede straten enorme oude en nieuwe gebouwen lukraak door elkaar en naast elkaar. Kortom een dag is lang genoeg hier.

Wel een leuke overdekte markt waar we fantastisch vis hebben gegeten. We waren ook nog de berg op met een kabelbaan naar een groot wit Mariabeeld. Vanavond in een uitgaanswijkje ook weer lekker gegeten.
En nu... nu zijn we doodop. Immers we komen wel wat slaap te kort. Dus vroeg onder de wol want morgen wacht een dag van ongeveer 11 uur met de bus naar het zuiden naar het mooie gebied rond Pucon.

Veel liefs, NNAR

• 02 November 2011 - 06:51

Britte:

hebben ook je tandenborstel mee genomen? hondje en varkentje zijn lief. hugctnjgi kluoihbmrwsav gn fuugjkbhc vnj lvk vlkvi jvjuyteqjlhtygsnvx,nkh gfgsj kusjes britte

• 02 November 2011 - 06:53

Eric, Tink:

hoi allemaal, fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen. En papa, hoe krijg je het weer voor elkaar?????? Hier alles goed. Nog 2 ochtenden werken!

Veel liefs van ons
    En een natte kwijl/snot kus van Ilvy

PS jullie begrijpen dat Britte het berichtje net helemaal zelf heeft getypt...

• 02 November 2011 - 07:11

Anne-Mascha:

hoe kan je nou je bril kwijtraken? Moet je toch maar eens een keer uitleggen. Het is wel leuk, want dit feit komt natuurlijk in het rijtje van de NNAR belevenissen; zo iets kwam nog niet eerder voor.
    Ik ga zo Merijn uit bed halen en straks met Philip/Jacqueline naar de Aldi. Daarna nog een paar dingen voor school doen en ja... dan is de dag weer voorbij denk ik.

Veel plezier en pas op jullie spullen!

• 02 November 2011 - 07:35

Mag:

Dat begint weer goed!
    Bril kwijt en lekker eten.
    Zo kennen we jullie weer!
    Veel plezier in Egypte voor jullie Tink en Erik + kids!
    Kus

• 02 November 2011 - 07:40

Richard:

Leuk spelletje hoor Nico. In het volgende vliegtuig touwtje aan je bril. Fijn dat de reis verder goed is verlopen. Rust maar goed uit voor het volgende avontuur. Enne Nico hoe weet jij dat het chileens ondergoed was?

Groeten,

Richard

• 02 November 2011 - 08:30

Mérie:

Zo, de kick-off is gemaakt. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Veel plezier!

• 02 November 2011 - 08:44

Marenhenk:

Ra ra politiepetje, hoe komt de bril van Nico aan de andere kant van het gangpad. Heel bijzonder, of is hij gewoon in de mailing genomen door één van zijn reisgenoten?
    Ben benieuwd naar de volgende grap en of belevenis.
    Groetjes

• 02 November 2011 - 09:44

Daan:

Een hele fijne vakantie en veel mooie foto's maken....