Tempels en kilometers - Reisverslag uit Trichy, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Tempels en kilometers - Reisverslag uit Trichy, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Tempels en kilometers

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

14 Oktober 2014 | India, Trichy

Maandag lange reisdag.
Eerst naar grote Shivatempel in Darasuram. De Airavatesvara is heel mooi en vooral enorm groot.
vervolgens in het dorpje Swamimalai een familie bezocht die al 9 generaties bronzen beeldjes maakt op dezlefde wijze. Knap hoor, met primitieve gereedschappen en spullen en bij 1200 graden zulke mooie dingen maken.
Daarna naar Kumbakonam voor de Nagesvara tempel. Weer een heel andere , ditmaal zeer kleurrijke tempel.
En weer in de bus verder naar Thanjavur voor de Shivatempel Brihadisvara. De gids was een aparte ervaring. Vooral veel grapjes maar hij had wel veel lol in zij werk.
In het donker aangekomen in Tiruchirappalli oftdwel Trichy.
Een hectische stad waar oversteken al een avontuur is.
Vanochtend om 7:00 uur de rotstempel Rock Fort beklommen. Het zijn ongeveer 400 treden. Daarna ontbijt. Na de lunch gaan we verder.

Xxxjes NNAR

• 14 Oktober 2014 - 08:39

Henk:

Hoi NNAR,

Wat een luxe in dat arme India. Nu je toch zoveel plaats heb is het wellicht een avontuur op zich om een paar Indiase lifters mee te nemen. Ik lees in ieder geval dat het zoals gebruikelijk met een moordend tempo gaat bij een lekker temperatuurtje.
    Wat een gave, kleurrijke tempels hebben ze daar trouwens in het zuiden, vinden jullie niet?

Aurobindi hebben wij speciale herinneringen aan. Wij sliepen in Pondicherry in een hotel va hen aan de boulevard. Prachtige tuin waar je alleen op blote voeten in mocht en een zeer gedisciplineerde gang van zaken. Op tijd binnen zijn, op tijd naar bed en geen gasten (ook de chauffeur niet) en geen drank, drugs en set. Dus of jij daar nu een tijdje wil zitten vraag ik me af. Het heeft veel van een internaat. Toen ik mij meldde voor de toch min of meer verplichte yoga in de ochtend om 5 uur bleek deze gecancelled. Een wat langer verblijf lijstjes niet geschikt voor jou.
    Liefs en nog veel plezier.
    Marenhenk

• 14 Oktober 2014 - 10:04

Anne-Mascha:

Ochtendgymnastiek hebben jullie al gehad geloof ik.... 400 treden.

Ik ga hier snel leerlingen activeren (hoop ik, hah!)

Veel liefs van AM

• 14 Oktober 2014 - 15:35

Katinka:

T klinkt allemaal weer super. En ach met alle kleine ongemakjes zoals met de fiets in het volgende berichtje verwijs ik graag naar mama's eigen woorden: 's lands wijs 's lands eer. Of zoiets. Nou ja je begrijpt wat ik bedoel. Veel liefs van ons.