Paspoorten, Visums en kriebels - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Paspoorten, Visums en kriebels - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Paspoorten, Visums en kriebels

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

28 September 2014 | Nederland, Nederland

Nog 10 dagen en dan vliegen we naar Chennai in Zuid-India.
Paspoorten zijn nog jaren geldig. Het halen van Visums is geen sinecure.
Eerst inloggen op de ambassade, daar een formulier online invullen. Er mag geen enkel foutje inzitten want dan moet de hele procedure opnieuw. Dit formulier uitprinten. Pasfoto erop. Maar!!!!! geen gewone pasfoto maar eentje van 5,2 bij 5,2 cm. Die zijn weer extra duur. Vervolgens 2 formuliern downloaden, met pen invullen en ondertekenen. Dan online een afspraak maken op de site van het visumbureau. Vervolgens op de afgesproken datum met het hele zooitje naar het visumbureau. Als je geluk hebt en alles goed hebt gedaan dan gaat de procedure daar in gang. Ongeveer een week later kun je op de site kijken en ja hoor je document ligt klaar. Weer naar het visumbureau en je paspoort met visum ophalen.

Alles gelukt en nu blijven alleen nog de kriebels voor het nieuwe avontuur. Oh ja en ook nog wat spullen inpakken.

Groetjes van nnar.

• 28 September 2014 - 21:46

Henk:

Zo NNAR-retjes, nog effe en jullie gaan naar het prachtige zuid-India. Ik heb de site bekeken van jullie rondreis en het ziet er werkelijk fantastisch uit. Geniet van het mooie en warme zuid India. Je zult zien dat het weer heel anders is dan Rajastan en noord-India. Andere taal, ander eten, andere tempels. Het is echt een te gek land. Wij kijken al uit naar jullie leuke verhalen. Heel veel plezier alvast. En geen zorg, wij letten op moeders.
    Marenhenk

• 29 September 2014 - 10:14

Rik Jonkers:

Hee 4,

Jullie gaan er weer tegen aan,geweldig.Mochten jullie overbagage hebben,dan zit ik in de koffer,haha.
    Have fun and curry.
    Rik.