Regen, zon en Bultruggen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Regen, zon en Bultruggen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Regen, zon en Bultruggen

Door: Nnar

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

21 September 2016 | Canada, Victoria

Hallo, daar zijn we weer.
We staan nu op een camping, 19 km van Victoria.
Eergisteren zijn van Telegraph Cove naar Ucluet aan de westkust gereden. Onderweg veel regen. Het dorpje valt een beetje tegen. We hebben er een wandeling van 7,5 km gemaakt. Naar het strand. Op de terugweg weer regen maar we zijn inmiddels goed gehard en geen watjes. Terug bij de camper alles te drogen gehangen. Het was er ook nog een beetje mistig. Maar gisteren tijdens onze walvistocht was het prima weer. Eerst werden we in oranje overlevingspakken gehesen en vervolgens krgen we muts, handschoenen en een regenjas. Maar het bleef droog.
Achtereenvolgens eerst zeehonden, dan 4 zeeotters, vervolgens een zeearend. Tenminste dat zij de gids. Hij zat helemaal boven in een boom en tegen de lichte achergrond kon het ook een heel grote duif zijn. Op dat eiland is ook een nest van de zeearend. We hebben een bultrug walvis gezien. Hij zwom in een kringetje rond ons maar wilde niet met ons bootje spelen. Het rubberbootje is 8,25 meter en de walvis 18 meter. Wel heel indrukwekkend. Daarna andere eehonden en terug in de haven een enorme zeeleeuw. Hij lag te showen op een steiger. Een geweldige ochtend.
'S middags naar Tofino geweest. Dat ligt 35 km verder noordwaarts.
Vandaag naar Victoria gereden. Na een uur rondrijden hadden we nog geen parkeerplaats voor onze bijna 9 meter lange camper. Heerlijk zo'n grote bak maar in de stad een blok aan ons been. Daarom maar naar de camping gereden.
We hebben nu een slim plan voor morgen: 7:00 uur opstaan. Even naar toilet en gelijknaar Victoria. Dan zijn we er voor alle andere toeristen en hebben zeker plaats. Dan daar op ons gemak ontbijt etc. Even sightseeing en om 9:30 incheck voor onze Zodiactocht op zoek naar Killer Whales. Vertrek om 10:00 uur en alle ogen gericht op Orka's en wat we nog meer zien.
Het weer is hier nu fantastisch. Hopelijk morgen ook.
Waarschijnlijk is dit ons laatste bericht.
Liefs, narr