Goa, het andere India - Reisverslag uit Mysore, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Goa, het andere India - Reisverslag uit Mysore, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Goa, het andere India

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

28 Oktober 2014 | India, Mysore

Na een lange reisdag zijn we gisteravond om half 7 in Goa aan gekomen. Zodra je de grens over gaat naar deze op een na kleinste deelstaat zijn de wegen plotseling veel beter. Iedereen loopt nu op slippers of zelfs schoenen ipv blootsvoets. Ook de kleding verandert. Veel meer westerse kleding en minder traditioneel.
vandaag citytour oud Goa en Panjim. Voorla veel kerken. Goa is voor 30% katholiek. De Portugezen hebben hier lang de scepter gezwaaid. En nog zijn er veel poftugesd invloeden.
We hadden vanochtend een luxe bus zonder een schrammetje. Dat was op de heenweg. Terug schampte hij een andere bus en is deze bus nu gelijk aan alle bussen, dus met schrammen en builen. Overigens kunnen ze hier uitstekend rijden. Ze gen ook altijd ruimte om in te voegen maafr ook niet meer dan dat. 1 meter voor de bumper en een halve erachter is genoeg. Tuktuks zijn daar nog beter in. En de motoren helemaal. Dan gaat het om centimeters. Maar na een paar duizend kilometer, ik heb het totaal nog niet uitgerekend, is het allemaal uitstekend verlopen.
Vanavond gaan we eten op Arjuna Beach.
Het resort waar we zijn is wat gedateerd maar wel met 3 zwembaden en badjes en zelfs ligstoelen met enkele kussens. Belangrijkste is een goed bed, kussen en douche.
Knuffels van NNAR