tempels, tempels, tempels - Reisverslag uit Mysore, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu tempels, tempels, tempels - Reisverslag uit Mysore, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

tempels, tempels, tempels

Door: nini

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

24 Oktober 2014 | India, Mysore

Hallo allemaal,
Vandaag vroeg op en om 7 uur ontbijten en om 8 uur met het busje vertrekken. Eerst 3 uur rijden en toen kwam de eerste tempel in zicht. Een Jaintempel in Sravanabelagola. Met een enorm beeld van de God Gomateshavara (NOOIT VAN BEHOORD, MAAR ZO LEER JE NOG EEN WAT)
Het was een naakte afbeelding van bovengenlemde persoon. De reden? Deze Jains mochten geen kleren aan. Om deze schone jongeling en zijn tempel te kunnen bewonderen moesten we een trap met 400 treden op!!!! En uiteraard ook nog op blote voeten.
daarna weer verder naar Halabid voor de tweede tempel. En tussendoor hebben we wat gegeten bij een soort Indiasenstarbucks, erg lekker cappuchino dus. De derde tempel stond in Belur en was de keshavatempel. Alle tempels PRACHTIG.
Vanavond zijn we naar de bioscoop. Elke week komt er een nieuwe Bollywoodfilm uit. Nou deze was driedubbel triest, er zijn geen woorden voor zo'n domme film. Wat we l grappig is, dat als de indiers het leuk vinden, gaan ze keihard klappen en gillen. Als nuchtere nederlander zit je wel even gek te kijken. De film zou tot 12 uur duren maar wij zijn na een uur met de tuktuk terug naar het hotel. Morgen gaan we naar Hampi. Op dit moment is er best wel veel vuurwerk ivm het Dealifestival. Ik heb een coin gehad, die volgens de Indiers voor het komende jaar geluk zal brengen? We shall seen.
heel veel liefs, ik ga dit stukje gauw versturen voordat we ernweer uitliggen.
Nnar

• 24 Oktober 2014 - 19:57

Dolf:

Ik wil niet vervelend doen maar we hebben vandaag heerlijk buiten in het zonnetje gezeten. Zonder regen.
    maar gelukkig hebben jullie een rijke ervaring in een andere cultuur.
    Veel plezier en gedraag jullie.

• 24 Oktober 2014 - 21:26

Henk:

Hoi NNAR-retjes
    was zijn die Indiërs toch sexy hè! En dan hebben jullie de kamasutra tempels nog niet eens gezien!
    Is die schone jongeling waar jullie over schrijven nu 1 van die 2 mannen op de foto?

Maar wat een druk programma. Als je nog niet van de schrik bekomen bent en dan al weer verder moet. Goed dat jullie die schone jongelingen gewoon bij je hebt.

Vandaag weer bij moeder geweest en beneden ijs met haar wezen eten. Dikke pret had ze er bij. Grote glimlachende ogen en een brede lach. Mooi om weer te hebben mogen meemaken.

Veel plezier nog en maak je niet al te druk over de kruiden.

Liefs vanuit Zoetermeer,

Marenhenk

• 25 Oktober 2014 - 11:56

Rik Jonkers:

Ja,ja,met al die tempels,nog even en jullie verlangen naar een moskee,haha.