vissers en kerken - Reisverslag uit Kochi, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu vissers en kerken - Reisverslag uit Kochi, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

vissers en kerken

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

19 Oktober 2014 | India, Kochi

Zondag 19 oktober.
had al een heel stuk geschreven. Helaas, internet valt weg en stuk ook pleite.
vanochtend eerst de vissers bezocht met hun chinese netten. Een constructie die al 700 jaar niet is gewijzigd. Spectaculair en heel efficient. Kost weinig kracht. Helaas is de vangst miserabel omdat er veel regen is gevallen en de rivierafvoer daardoor groot is. Gevolg het zeewater wordt teruggedrongen naar de Arqbische Zee. Ook geen dolfijntjes omdat die niet van zoet houden.
Cochin heeft en levendige prularia markt die we uitaard heben afgestruind. En natuurlijk alle monumenten uit het verleden worden bekeken. In 1603 hebben de Portugezen zich hier gevestigd. Vasco da Gama heeft hier ook nog een graf gehad gedurende 14 jaar. Daarna is hij vervoerd naar Lissabon. Alleen de grafsteen is nog in de kerk van st. Franciscus. Eerst een katholieke kerk, nadat de nederlanders tijdens de VOC cochin hebben veroverd protestants en na 1795 anglicaans omdat de Engelsen Cochin hebben overgenomen. Zo leer je nog eens wat. Het Dutch Palice is ook aardig maar je mag er geen fotos maken. Daar worden we niet blij van.
aan de overkant is een leuk eiland. Daar naar toe met een krakkemikkege autopont. Zo een die wel eens zinken door overbelading. Maar alles is goed gegaan. Terug met een houten bootje. Er mogen 80 passagiers op. Wij voelden ons vooral als haringen in een ton. Het waren er minstens het driedubbele. Maar de oever is niet zo ver. Allleen jammer van de fotos als het fout gaat. En ook spijtig van het veertarief van 3 roepies, dat is 3,9 eurocent, per persoon die je waarschijnlijk niet terug krijgt als niet de hele afstand wordt afgelegd.
Terug op ons schiereiland nog lekker getuktukt voor luttele bedragen.
nu resr ons nog nog lekker luieren, een diner en morgen verder met de trein. Shoestring wil ons nl. niet de weg per bus aandoen. Dus onze chauffeur hobbelt met de bagage naar Combotoire waar we elkaar weer ontmoeten voor het laatste stuk naar Ooty, een paradeisje in de bergen waar we 2 nachten blijven.
Maar daarover meer.
Dat de fotos niet aankomen snap ik niet. Zijn toch echt weggegaan. Sorry, kan het niet helpen. Ik blijf het wel proberen. En anders moeten jullie maar bij ons thuis de fotos komen bekijken wanneer de fotoboeken klaar zijn.

Xxxjes NNAR

• 19 Oktober 2014 - 14:49

Mag:

Klinkt allemaal weer reuze leuk! Geniet er nog maar lekker van. Hier alles ok, sven nog steeds koortsig, we denken een kies die doorkomt! Xxx

• 19 Oktober 2014 - 15:32

Rik Jonkers:

Ha,daar houden we jullie aan.Ga maar vast knippen en plakken en monteren.dat wordt weer een fotoboek van 300 pagina's.
    Nog veel plezier.

• 19 Oktober 2014 - 22:49

Henk:

Wat een gedoe toch met dat kwijtraken van de te plaatsen tekst op Waarbenjijnu. Misschien het proberen waard om eerst de tekst in word te maken en regelmatig op te slaan en als het klaar is alsnog in het te plaatsen bericht te plakken?
    Jammer van de dolfijnen. Maar voor het fotoboek kunnen wij wel wat foto's leveren, genomen vanaf Cochin zowel als vanaf die beruchte pont. Kan geleverd worden voor de dag van de fotoboek-housewarmingparty. Wij kijken er nu al naar uit!
    Veel plezier in Ooty en dank voor de regelmatig toegezonden leuke verhalen.
    Ik heb nog een prangende vraag. Mogen de jongen en het meisje die jullie als groep completeren ook meedoen?
    Liefs, Marenhenk