Kapiteintjes en dansertjes - Reisverslag uit Kochi, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Kapiteintjes en dansertjes - Reisverslag uit Kochi, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Kapiteintjes en dansertjes

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

18 Oktober 2014 | India, Kochi

Zaterdag 18 oktober.
in de ochtend eerst nog 2 uur gevaren door de schitterende kanalen en meren van de Backwaters.
allevier hebben we een poosje mogen sturen. Dat was nog even wennen, zo een boot van ongeveer 20 meter met een klein roertje en dito stuurwiel zonder hydrauliek. En je zit helemaal voorop en kunt niets achteruit zien. De boot heeft overigens 3 slaapkamers met elk een badkamer, een eetkamer en voorop een loungehoek. Daarvoor zit de kapitein op een stoeltje. Achterop is de keuken. We hebben de boot voor ons zelf met 3 man personeel. Een minpuntje. Het regent wat te veel. Maar het is wel continu 30 graden. Door al het vocht slaan de kameras wel eens op tilt.
Nog even Alleppy onveilig gemaakt, geluncht en de groep weerr d compleet gemaakt.
in de bus naar Cochin.
Het havenstadje heeft 2,1 miljoen inwoners maar ook een rijke geschiedenis maar daarover later meer.
Om 5 uuur in de middag naar een stuk cultuur. De Kerala dansers gaan zich sminken en kleden voor een prachtige dansvoorstelling.
het sminken en kleden duurt een uur en de voorstelling ook een uur. Geweldig hoe je zo een danser ziet veranderen van een gewone man in een adembenemnede creatie.
na een heerlijk diner een kaartje gelegd.
helaas de kaarten waren in het voordeel van de meisjes dus zijn we weer terug bij af.

Groetjes, NNAR

• 18 Oktober 2014 - 20:23

Anne-Mascha:

Goed zo meiden! Zet hem op!

• 18 Oktober 2014 - 22:03

Marianne :

Tjonge, de verhalen komen met een hoog tempo op mijn ipad binnen. Het is weer genieten, hoor. Veel herkenning.
    In NL lijkt het ook wel 30 graden, gelukkig wel droog. We genieten er maar lekker van.
    Veel plezier en we genieten van jullie verhalen.
    Henk en Mar xx

• 19 Oktober 2014 - 10:46

Dick Verheijen:

wilma viel in slaap bij het lezen van jullie stukje,willem is ook weggelopen.

• 19 Oktober 2014 - 10:48

Rik Jonkers: