Roepies en pep-pep - Reisverslag uit Madurai, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Roepies en pep-pep - Reisverslag uit Madurai, India van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Roepies en pep-pep

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

18 Oktober 2014 | India, Madurai

Woensdag 15 oktober.

Hoe ga je om met roepi's en pep pep (tuk tuk) of toet toet (alles wat zich op twee of meer wielen voortbeweegt)
Het is mij bekend dat je voor een afgenoemen dienstverlening moet betalen, is heel normaal, of het moet gaan om een gratis dienstverlening maar dan zit de de zgn service in de prijs. Wij maakte mee: wat kost een tuk tuk ritje naar plaats x de tuk tukkie man zegt 40 roepi's wat dus een sterk overdreven prijs is, afdingen dus. Ons voorstel 30 neen zegt de tuk tukkie man (vrouwen zie je hier niet achter het stuur) ik doe het voor 35 roepi's deal zeggen wij met een voldaan gevoel, instappen en wegwezen dus. In de praktijk is zo'n onderhandeling zeker drie minuten als het droog is geen bezwaar maar jammer genoeg hebben wij wat tegenslag van Shiva regen dus, neen gelukkig geen stortbuien maar van die fontennelletjes treiteraar buien (heb ik dus het meeste last van)Aangekomen geef je 10 roepidos fooi tuk tukkie man zeer tevreden en bedank ons nog net niet met een klap zoen. Maar je moet ook weer terug, na het beleefte avontuur, het hele spel begint opnieuw wat kost de rit naar ..... 80 zegt deze tuk tukkie klooio brrrrrrr denken wij en maken aanstalten om naar een conculega te gaan, dan roept de kv_er 70 en moe van de dag stappen wij in, dan begint deze kv-er te vertellen/vragen mijn moeder heeft het slecht kunnen jullie niet betalen in jawel echte euro's neen zeggen wij dit gaat niet gebeuren. Dan begint deze kv-er opnieuw en haalt zijn bloedjes van kinderen erbij (overigens staat kv-er voor : kloot viool een titel welke onbeleefte mensen zomaar gratis verdiennen) terug naar get gel..... neen zeggen wij weer. Na ons hebben afgezet geven wij hem geen fooi, hij boos en meer van dat soorg gein en wij blij omdat wij weer een goede daad hebben verricht. Ondertussen hebben wij te maken met een sterk pep pep / toet toet gevoel, dit komt omdat iedereen hier buiten leeft en voornamelijk aan het verkeer deel neemt onder het motto de sterkste wint, dus haal je links en rechts in snij je iedreen af en het leukste is inhalen in de bochg en dan..... ja dan komen de pep pep/toet toeg geluiden. Maak je dit mee op het platte land (80.000 inwoners) dan is dit niet zo erg maar in een relatief kleine gemeenschap van ca 1.2 mkljoen pepers en toeters wordt je dus staple gek) Gelukkig hebben ze hier de Backwatters nog (uitleg volgt) want we moeten nu de god Shiva naar bed brengen een een enorme beleving! Wat al honderden jaren in een waanzinnig grote tempel plaats vindt. Alleen weet niemand of zij daadwerkelijk gaat slapen of leukere dingetjes doef met haar collega god of godin immers zij veranderen telkens van gestalte.
Maar even serieus India is giganties mooi en bruist leeft barst van de vrolijke uitermate vriendelijke mensen, die alles voor je willen doen. Met name mij mij op de fotomaar dat mag duidelijk. India moet je beleven ruiken
en ondergaan, absoluut een aanrader en ik weet nu al deze reis is a. te kort en b. komen we tijd te kort. Deze verslaglegging zal zeker worden vervolgt.

Groetjes. NNAR:R

• 18 Oktober 2014 - 19:40

Katinka:

Ha ha Robidoes, daar zit je nu met je koude natte fontenelletje... Afzien hoor

• 18 Oktober 2014 - 19:46

Katinka:

Nou weet niet wat er gebeurd is, maar op 1 regel na is mijn berichtje foetsie. Nog maar een keer. Zo te horen is t weer lachen gieren brullen samen. Veel plezier, we kijken weer uit nasar jullie volgende verhaal. Met oma is alles goed. Britte heeft vakantie, dus geen turnen. Wel zwemvierdaagse