Culturele avond en nog een keer schildpadden - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Culturele avond en nog een keer schildpadden - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Culturele avond en nog een keer schildpadden

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

14 Maart 2013 | Frans Guiana, Cayenne

Om 20 uur culturele avond met zang en dans waar de groep werd geacht aan mee te doen. Het schijnt erg leuk geweest te zijn. Nini en Nico zijn maar tot kwart voor negen geweest omdat wij nog een keer naar de schildpadden wilden. Met slechts vier mensen totaal + bootsman en gids was het veel rustiger. We hebben een schildpad aan land zien komen. Daar hebben we geen beelden van want alle lichten moeten dan uit zijn om het proces niet te verstoren. We hebben een leggende schildpad gezien. Toen ze ging camouferen zijn we doorgelopen. Verderop was er een schildpaddame die de weg naar de oceaan nit goed kon vinden. Met behulp van de gids en de bootsman is ze via een omweg naar het water. Doodmoe zwom ze weg. Voldaan terug naar het zandbed. Om half 11 lag iedereen al in bed. Wij dus ook. Maar het was te heet om te slapen. En natuurlijk door de geweldige indrukken.

Nu gaan we eerst eten.

Kusjes, nnar

• 15 Maart 2013 - 07:18

Mag:

Waaah dat klinkt echt super! Beetje een franse organisatie lijkt wel!
    Sven heeft vanacht doorgeslapen in z ´n eigen bed...
    Papy gister mergbeentransplantatie. Ging goed, alleen erg moe en voelt zich beroerd.
    Dit duurt nog tot zaterdag en dan gaat het weer bergopwaarts.
    Hij ligt nu in steriele kamer.
    Kus

• 15 Maart 2013 - 07:48

Anne-Mascha:

Dat klinkt inderdaad fantastisch. Gisteravond maakte Rich me half wakker, want er waren nog berichtjes! Leuk, maar ik was te moe om nog te antwoorden. Gisteren in Aken geweest. Sneeuw, goede gidsen (allemaal zowaar!) en weer lekker gegeten. Terugreis ging niet goed. Bij Antwerpen van snelweg af om file te omzeilen, moesten ook nog wegomlegging voor kermis in dorp nemen en daar stond hij.... een kapotte vrachtwagen in een scherpe bocht. Dus honderden meter met de bus achteruit, andere route, kwamen we weer bij de kapotte vrachtwagen, weer achteruit, draaien en de derde en laatste mogelijkheid om over de rivier te komen, oeps een weg waar we uiteindelijk niet verder mochten rijden en dus de bus proberen te draaien. Kinderen gillen want we zaten gevaarlijk dicht bij het water. Bij het steken (zeker 50 keer) heeft de buschauffeur een aanmeerpaaltje geraakt en daarbij de uitlaat verbogen en die zat dus dicht. Om een heel lang verhaal kort te maken. Het duurde nog zeker een uur voordat we weer verder konden en dus was ik uiteindelijk pas half 10 weer thuis. Het lijkt jullie bootjesavontuur wel.
    Geniet van de laatste dagen in dat mooie land en tot gauw!

XX Mas

• 15 Maart 2013 - 07:52

Katinka:

Heeeeeeeel erg gaaf. Die schildpadden staan nog zo hoog op mijn lijstje...
    Nou hier ook spannende avonturen met kots ruimen van ilvy en alle perikelen rondom het sluiten van onze vreche locatie... Enig om nu voorzitter van de oudercommissie te zijn :)

Magda veel succes daar met je schoonpapa!

Xxxxxx

• 15 Maart 2013 - 15:37

Rik Jonkers:

hee vakantiegangers,

blijf nog maar even schildpadsoep eten daar,het sneeuwt hier.
    ben zelf net terug uit nepal,was weer erg mooi en zwaar,nooooooit meer,haha.
    tot binnenkort,
    liefs,