kan nie meer slapen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu kan nie meer slapen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

kan nie meer slapen

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

28 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Et is kwart over zeven maar we zijn klaarwakker. Nini is vogeltjes fotograferen. De tas voor 10 dagen oerwoud is ingepakt. De meeste bagage blijft in het hotel achter. Je hebt niet veel nodig. Na 2 dagen stinkt iedereen toch het zelfde.
Om 9 uur laten we Paramaribo achter ons.
Paramaribo, een provinciestad, meer is het niet. En eerg vervallen. Het paleis en de kathedraal staan in de steigers maar verder wordt er niet veel geknutseld.
Het is een land met grote tegenstellingen. Op Fort Zeelandia is een gedenksteen in 2009 onthuld door Ronald Venetiaan voor de vermoorde mensen uit 1982. Het is een beetje ontluisterend dat een van de moordenaars nu president is vn dit land. Maar hij schijnt wel veel goeds te doen voor het land en zijn bewoners.
De surinamers zijn heel vtiendelijk en vrolijk. Ze vinden het leuk dat je hun land komt bezoeken en willen alles van je weten.
Nu gaan we ontbijten.
Liefs en knuffels,

Nnar

  • 28 Februari 2013 - 12:35

    Richard:

    Hallo 4tjes,

    Leuk dat contact met de mensen daar. Succes daar in het regenwoud. En vergeet jullie DEO niet.

    Groeten Richard

  • 28 Februari 2013 - 16:32

    Mama Riet:

    Hallo Nini,

    Prettig om wat van mijn dochter te horen. Ik gun het je van harte!
    Gisteren heb ik in de Biesbosch gewandeld en vanmiddag ben ik gezellig mee gaan winkelen!
    Ik heb mooie bloemetjes gekocht tijdens het winkelen.

    Dikke kus van mama

    en

    De groetjes van Woning 710
    Anja & Beau


  • 28 Februari 2013 - 18:33

    Marc:

    veel plezier in het oerwoud!! Ik zal aan jullie denken als ik me omdraai in bed.

    gr,

    Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico, Nini, Rob, Astrid

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 39697

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Canada-west

11 Oktober 2015 - 01 November 2015

Naar het land van Confucius (en 1000 andere ***)

08 Oktober 2014 - 01 November 2014

Tempelsteden, natuurparken en tropisch landschap

26 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Puur natuur

31 Oktober 2011 - 27 November 2011

Naar het einde van de wereld

22 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Naar het Wilde Westen

Landen bezocht: