kan nie meer slapen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu kan nie meer slapen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

kan nie meer slapen

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

28 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Et is kwart over zeven maar we zijn klaarwakker. Nini is vogeltjes fotograferen. De tas voor 10 dagen oerwoud is ingepakt. De meeste bagage blijft in het hotel achter. Je hebt niet veel nodig. Na 2 dagen stinkt iedereen toch het zelfde.
Om 9 uur laten we Paramaribo achter ons.
Paramaribo, een provinciestad, meer is het niet. En eerg vervallen. Het paleis en de kathedraal staan in de steigers maar verder wordt er niet veel geknutseld.
Het is een land met grote tegenstellingen. Op Fort Zeelandia is een gedenksteen in 2009 onthuld door Ronald Venetiaan voor de vermoorde mensen uit 1982. Het is een beetje ontluisterend dat een van de moordenaars nu president is vn dit land. Maar hij schijnt wel veel goeds te doen voor het land en zijn bewoners.
De surinamers zijn heel vtiendelijk en vrolijk. Ze vinden het leuk dat je hun land komt bezoeken en willen alles van je weten.
Nu gaan we ontbijten.
Liefs en knuffels,

Nnar

• 28 Februari 2013 - 12:35

Richard:

Hallo 4tjes,

Leuk dat contact met de mensen daar. Succes daar in het regenwoud. En vergeet jullie DEO niet.

Groeten Richard

• 28 Februari 2013 - 16:32

Mama Riet:

Hallo Nini,

Prettig om wat van mijn dochter te horen. Ik gun het je van harte!
    Gisteren heb ik in de Biesbosch gewandeld en vanmiddag ben ik gezellig mee gaan winkelen!
    Ik heb mooie bloemetjes gekocht tijdens het winkelen.

Dikke kus van mama

en

De groetjes van Woning 710
    Anja & Beau

• 28 Februari 2013 - 18:33

Marc:

veel plezier in het oerwoud!! Ik zal aan jullie denken als ik me omdraai in bed.

gr,

Marc