De laatste dag in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu De laatste dag in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Buenos Aires

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

26 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Het is hier nu 24.00 uur en we komen net terug van een tangoshow. Erg leuk hoor. De conclusie is, dat dat tango-dansen een kunst is. Wij hebben een klein lesje tango-dansen gehad en je gelooft het niet, maar zelfs Nico is geslaagd!!!!
Denk nou niet: dan kan het zo moeilijk niet zijn!!!!

Vandaag hebben we de hele dag Buenos Aires verkend. Ik (Nini) vindt het een geweldige stad met heel heel heel veel mooie gebouwen, veel muziek op straat en ook iedere dag wel een demonstratie voor het een of ander. We zijn ook nog een een museu voor moderne kunst geweest. In een museum kan je zo inlopen, geen entree dus en als rechtgeaarde Hollander waren we er als de kippen bij!!!

Giteren heeft Nicolien een deel van de stad laten zien. ´s-avonds gegeten bij de haven. Daar zijn heel veel leuke eetgelegenheden met terras buiten (uiteraars) Omdat het al laat was (een Argentijn eet nooit voor 21.00 uur! hebben we een taxi terug genomen. Nicolien had ons verteld, dat je er op moest toezien dat de taxichauffeur de meter op 1 zette. Zo niet, dan geen discussie maar uit stappen. Pas om 12 uur zou het tarief 2 mogen zijn.
Om half 11 riepen we een taxi aan, is niet zo moeiljk er rijden er zo´n 4800. Met z´n vieren instappen en....je raadt het al....tarief 2.
Wij even in discussie. Nee, nee, tarief 1. De taxichuffeur meldde dat het toch echt tarief 2 werd. Wij deur open en er uit. Wij lagen in een deuk......Volgende taxi. Tarief 2. Nee, meot tarief 1. Taxichauffeur: Nee nee, het is na 22.00 uur. Toen zijn we maar blijven zitten. Het ging op 5 pesos (zo,n € 0,80 dus waar praten we over). Vandaag bij Nicolien even nagevraagd en zij heeft het BIJ haar connecties nog maar eens geïnformeerd en het bleek dat tarief 2 inderdaad om 22.00 uur in gaat. Maakt niet uit. Wij hadden erg veel lol.

Zo mensen, ik stop er mee. Dit is het laatste bericht. Morgen vliegen we terug en dan zijn we zondagavond om 18.20 uur op Schiphol.
Nico probeert nog wat foto´s te plaatsen. Maar ik beloof niets, want de verbindingen zijn hier belabberd.
Kusjes en tot gauw
NNAR

• 26 November 2011 - 12:41

Dolf:

na alle avonturen een goede thuis reis.