Van Patagonische rust naar kakafonie in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Van Patagonische rust naar kakafonie in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Van Patagonische rust naar kakafonie in BA

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

23 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi Allemaal,

Even snel een berichtje.
Het is hier (Buenos Aires) nu 23.00 uur. We zaten beneden in de lounge te kaarten. Edoch, om 23.00 uur werd het licht uit gedaan. Kennelijk moeten we naar bed.Internetten kon nog wel, dus even een verhaaltje naar jullie.
Gisteren stond er een boottocht op het programma. Heel heel veel ijsbergen gezien. Prachtig. Beetje jammer dat het zwaar bewolkt was en later zelfs regende. Toch waren de ijsbergen nog prachtig van kleur (als de zon erop staat nog mooier. Maar....je kunt niet alles hebben)
Ook voeren we langs diverse gletchers. De Upsala-gletcher zorgt ervoor dat er veel ijsbergen zijn. Dat betekent, dat er regelmatig stukken ijs van de gletcher afbreken. Dat gaat met heel veel lawaai.Op het moment dat wij er waren gebeurde dat ook. Helaas stonden er zo veel lange mannen voor mijn neus dat ik het wel gezien heb, maar niet kon fotograferen. Nadat het stuk ijs in het water lag kwam er een soort kleine tsunami. De boot waarop wij waren ging dan ook snel een beetje uit de buurt. Maar we slingerden wel aardig.
Vandaag zijn we naar Buenos Aires gevlogen. Was ook nog even spannend, want de dag ervoor waren er wat vluchten gecanceld i.v.m. de asregen van de vulkaan bij Bariloche. We hadden dus geluk en konden wel vertrekken.
Buenos Aires is een geweldig leuke stad. Er wonen zo'n 15 miljoen mensen in BA en de voorsteden. In het centrum zelf 5 miljoen. BA heeft prachtige gebouwen. We zijn tenslotte bij de haven beland en hebben daar lekker gegeten.
Omdat Rob een zere teen heeft zijn we met de taxi terug.
Morgen gaan we met Nicolien de stad verder verkennen.

Tot zover voor vandaag.
Groetjes, liefs en kussen
NNAR

• 24 November 2011 - 07:58

Anne-Mascha:

Nog een berichtje. Ik had niet verwacht nog iets van jullie te horen.
    Fijn, dat de vlucht dit keer wel door kon gaan. Veel plezier nog de laatste paar dagen en een fijne thuisreis.
    Gisteren met Merijn bij Sinterklaas op school geweest. Hij vond het allemaal wel best, maar bleef voor de verandering wel een beetje bij mij in de buurt.

Heel veel groetjes van Mas

• 24 November 2011 - 17:51

Britte:

lieve opa en oma. hebben jullie het niet zo koud daar bij al die ijsbergen? Vannacht heeft pompom bij mij gelogeerd. Pompom had een zwarte pietenpak aan en ik het sinterklaaspak. In onze schoentjes zat vanmorgen snoep! Voor ILvy een liga, voor pompom een chocolaatje en voor mij een zwarte piet van spekjes.

heel veel kusjes Britte

• 24 November 2011 - 17:51

Britte:

heel veel kusjes Britte

• 24 November 2011 - 19:19

Jenny:

Geniet van jullie laaste dagen Goede vlucht en tot snelLiefs xx