Bergen, landbouw en asfalt - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Bergen, landbouw en asfalt - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Bergen, landbouw en asfalt

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

04 November 2011 | Chili, Pucón

Na een lekkere douchebeurt nog een potje gekaart. Ja,ja 2-0 voor de meisjes. Heerlijk geslapen en slechts wat kleine probleempjes. Astrid heeft bij het koppel As en Rob de wekker gezet! Eventjes er niet aan gedacht dat de telefoon nog de Nederlandse tijd had. Dus…..om kwart voor drie….trrrriiinnnng…. Ja natuurlijk spring je dan direct je bed uit. Uhhh foutje en weer terug naar bed. Rob not amused… En As, ja haar oogjes waren nog niet helemaal open. Maar wel de wekker goed zetten. Nou ja, goed…..Om kwart voor 6 stonden ze aangekleed klaar om te gaan ontbijten. Het hotel nog in diepe rust….Oeff, oeff…Rob not amused. Vandaag dus maar een extra biertje voor Rob.
Het koppel Nico en Nini dan. Nico heeft de wekker gezet. Ja echt goed gedaan hoor Nini. Oke, slaap lekker! Gelukkig was Nini vanaf kwart over 6 echt wakker, want deze wekker liep niet af!!! Raden????? Iets ging er niet goed…
7:15 prima ontbijt met zelfs heerlijke kaas, worst en fruit. Om 8:00 uur in 2 groepjes met een kleine bus naar het busstation. Heel veel bussen rijden asf en aan. En allemaal even luxe. Goed georganiseerd en keurig op tijd.We hebben vaste zitplaatsen, met z’n allen (14 + Nicoliene) bovenin. De bus heeft: 2 toiletten, op de bovenetage 4 flatscreens, voor ieder een eigen 230 volt aansluiting en een aansluiting voor koptelefoon met 4 kanalen waaronder het videokanaal. Verder een stoel die echt achterover kan en een lekkere beensteun. Maar we moeten dan ook 11 uur hier in bivakkeren. Gisteravond hebben we al boodschappen gedaan voor onderweg: water, veel water, nog ander sap, broodjes, beleg etc. Wij komen niets te kort.
Toen we in de bus kwamen was er een jonge Chileense die op een van onze plaatsen zat.Na wat heen en weer gepraat (zij wilde onze kaartjes hebben, maar Nini liet haar alleen de stoelnummers zien. Hoewel ze in eerste instantie zei dat alles goed was en na nog een uitleg dat zij niet op de juiste stoel zat vertrok ze) Opstaan en ergens anders zitten maar haar gedrag bleef vreemd. Ook ging ze tweemaal het toilet in en tenslotte pakte ze haar dunne rugzakje uit de bovenberging. MAAR TEGELIJKTIJD DE RUGTAS VAN ROB. Gelukkig zag Astrid het. Rob pakte zijn tas tussen haar benen weg. En de dame vertrok. Missie mislukt. De moraal van dit verhaal: Je moet dus altijd en overal op je spullen passen. Reisleidster Nicoliene heeft het voorval gemeld bij de purser. Het bleek een vergissing geweest te zijn….!! Ja,ja…..Wij geloven het niet.
In middels hebben we de eerste film gehad. Een Italiaanse oorlogsfilm met Spaanse ondertitels. Wij beperken ons dus tot naar buiten kijken en lezen. Het landschap is groen, vlak met aan de linkerkant uitlopers van de Andes. Uitstekende wegen nodigen uit tot lekker doorrijden. De regel is elke 2 uur 5 minuten pauze om even de benen te strekken. We rijden nu echter al 3 uur zonder stop. Zullen wel Chileense uren zijn. De sfeer is prima. We hebben inmiddels ook al bedacht wat we de volgende 2 dagen in Pucon gaan doen. Dat wordt een wandeltocht van ongeveer 6 uur!!! Luieren in de thermale baden en Indianen bezoeken! Verder staat nog een fietstocht op de planning.

Wordt vervolgd

liefs,

NNAR

• 04 November 2011 - 06:31

Jenny:

Het begin alweer goed met jullie he.
    Eeerst bril kwijt en nu bijna de tas.
    Hier alles goed. Veel plezier en geniet van jullie reisverslag Gr. en liefs xx

• 04 November 2011 - 11:01

Mag:

Ik lach me kapot!
    Net een vreselijke morgen gehad, kom je om 8 uur op je werk want voor het begin van de meetings van de hele morgen wilde ik nog "even" de mails doorlezen (het zijn er 247, en gelukkig deze leuke van jullie), heb ik inees geen computer meer!!!! Zal wel frans zijn, maar ik werd dus redelijk giftig en om 9 uur (hè,hè) kon ik beginnen met lezen. Waarom en wie mijn computer leende???? Geen idee.
    Ben dus niet veel verder gekomen!!
    Nu is het lunchtijd dus ga even tot rust komen (het stoom komt namelijk nog steeds uit m'n oren)
    EN VOOR JULLIE ALLE 4 : HOU JE TASSIE VAST!!!!! pa, je had er moeten tekkelen.

• 04 November 2011 - 11:41

Richard:

Touwtje aan je tas met belletjes. Nico weer wat anders dan een surfplank..
    Weer spannend verhaal. Geniet ervan!!

Groeten,

Richard

• 04 November 2011 - 11:44

Riet Van Paepe:

Hallo hier een berichtje terug vanuit het Ontmoetingscentrum. Je moeder was blij iets vanuit het verre land iets te horen. hier een reactie wat ik letterlijk heb opgeschreven zoals zij het zei. Groeten Nicky:

Beste vakantiegangers
    Natuurlijk had ik liever zelf bij geweest, maar dat kan eenmaal niet. Je hebt luxe paarden en sierpaarden :-) Ik ben blij met het bericht van jullie en ben blij dat het goed gaat, alleen jammer van de tassen affaire.
    Bij ons is het weer goed , het zonnetje schijnt. En we doen ons best onze tassen veilig bij ons te houden :-) Met mij gaat het heeel goed!!!
    liefs ma

• 05 November 2011 - 15:12

Daphne:

Oeps ik geloof dat ik de eerste mails van 4opreis heb verwijderd, krijg ook zoveel reclame rommel op de mail...vond het al vreemd nog geen hylarische verhalen te hebben gekregen! Voordeel is wel dat ik me nu een half uur kostelijk heb vermaakt! Pap weet jij soms iets van een onbekende gereedschapskist in onze schuur of spookt het hier? Veel plezier nog en let goed op jezelf en de spullen

kus Daphne