Hop on, hop off - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Hop on, hop off - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Hop on, hop off

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

08 Juni 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi daar in een regenachtig nederland. Wij lopen hier roodgloeiend rond.
vandaag de ultieme sightseeing dag in San Francisco. vanochtend begon met een hliarisch half uur om aan dagkaarten voor het openbaar vervoer te komen. Er zouden groene kasten moeten staan waar deze uit te toveren zijn maaqr vergeet het maar. Wel volop groene kasten maar dat zat alleen een dichte deur voor. Tdenminste 5 keer gevraagd maar de locals rijden vooral metro en auto en nauwelijks iemand weet hoe het met bussen, trams en "cabelcars" zit. Die worden vooral door de touristen gebruikt. Maar gelukt en toen op zoek naar de juiste bus. Het eerste doel was de Golden Gate Bridge, het kenmerk van SF. Eerst bus 30 tot punt X. Maar bus 30 ging alleen de verkeerde kant op. 2 stragten verder was er ook een bus 30 en die ging de juiste richting uit. Rennen, en ja hoor gehaald. Tenminste de bus was zo vol dat we plat gedrukt werden en niet voor de streep mochten blijven en de chauffeur hiervan zenuwachtig werd. Wij niet, wij lagen in een deuk. Volgende halte even uitgestapt om er 4 minder valide dames uit te laten. Rob werd hiervoor door een jonge vrouw berispt met een por in zijn zij. Rob draaide zich zo dat deze dame uit de bus werd gedrukt en ze bond in. Rob heel galant de oudere dames geholpen en vervolgens hebben we bus de 30 achter ons genomen, die was bijna helemaal leeg. Met de plattegrond op schoot half SF doorgecrost tot we konden overstappen op de 28. En daarmee hebben we de Golden Gate Bridge bereikt. En...... In de volle zon van alle kangten bewonderd. Niks mist, niks koude wind. We zijn er ook nog een stukje opgelopen. Fraai uitzicht naar de Grote Oceaan en naar de Baai van SF.
Na een plasstop weer in bus 28 terug. Overigens zijn er volop openbafre toiletten en altijd gratis en meestal heel schoon.
Va het eindpunt zijn we gaan lopen langs de oever van de Baai van SF richting Fishermans Wharf. Een fraai aantal pieren met van alles te doen en te koop. Toen met een zeer oude tram, (er rijden alleen maar zeer oude) naar de volgende brug, de Oakland Bay Bridge, veel minder bekend maar even mooi en spectaculair en ontzettend hoog.
Daarna weer in de tram en vervolgens een Cabelcar. Dat is een trammetje dat wordt voortgetrokken door een kabel londer de grond. De bestuurder heeft de beschikking over 3 handles, 2 om te remmen en 1 om aan de kabel vast gte klemmen. Hij heeft ook een voetpedaal. Afwisselend trekt en trapt hij aan alle attributen en ja hoor we gaan vooruit en remmen ook op tijd. Dat is wel zo belangrijk want het gaat hier berg op berg af. De steilste straat is 32% helling. Die kun je bijna niet oplopen. Er is ook een straatje, daar mogen auto's alleen naar beneden en voor de voetga ngers is er een trap naast. De weg gaat kronkelend langs mooie bloembakken en ander fraais.
Daarna weer in de volgende tram. Al hoewel er was verschil van mening welk vervoermiddel moewt worden genomen. Uiteindelijk wist Rob dat we metro L msten hebben naar Castro en dan de bus. Naar het hoogsgte punt, Twin Peakes. En het klopte. Koud boven en wind en er kwam ook plotseling weer mist, maar toen hadden we de fot's al gemaakt. Gauw weer naar benden en met de bus en een andere tram naar ons hotel. Warm aangekleed en naar Fishermans wharf. Zeeleeuwen in de haven gespot en lekker gegeten.
En weer terug met tram en Cabelcar. Nog een potje klaverjassen, meisjesw gewonnen, dus die ook een keer blij en lekker naar bed in ons hotel.
Morgen weer in de tent.


  • 08 Juni 2010 - 07:12

    Mag:

    Klink weer geweldig deze avonturen!
    Gelukkig is iedereen dit keer bij elkaar gebleven en zijn jullie niemand kwijtgeraakt!! Rob goed gedaan hoor!

    Slaap lekker
    Hier regent het trouwens ook en ik ben nog steeds verkouden. Het is dat ik die klant vandaag nog op bezoek heb, anders was ik een dagje thuisgebleven!
    Dikke kus

  • 08 Juni 2010 - 07:13

    Mag:

    Oh ja, ik was de eerste !!!!!!!!!!!!!
    En nu dus ook de tweede HAHAHAHAHAHA

  • 08 Juni 2010 - 14:27

    Mas:

    Kom op meiden, houd vol! Ik weet, dat jullie nog kunnen winnen!
    Heel veel groetjes van Mas

  • 08 Juni 2010 - 16:08

    Jenny:

    Ik sluit mij aan wat marenhenk schrijven gaaf hoor. Het heeft hier vanmiddag gegooten toen ik naar huis reed en heb zelf bij jullie voor de deur staan wachten eer ik plantjes water kon geven zo hard regende het. Morgen ga ik met oma naar Anne-Mascha

    Nog veel plezier liefs

  • 08 Juni 2010 - 16:51

    Tink:

    Kijk magda, dat zijn de echte winners he! met de dubbel!
    Nou mam, het was wel een bliksemtelefoontje. Ik ga er maar vanuit dat de centen op waren. Zus heeft in ieder geval nog wat verteld.
    Dit reisverslag klinkt ouderwets lachen. En zo te horen zijn de adviezen opgevolgd: mam je hebt de tas nog? En gelukkig is Rob er ook nog bij! Wat ik begrepen heb moeten jullie volgende keer maar weer lekker met z'n 4en gaan in plaats van georganiseerd, toch? Nou nog even een paar daagjes genieten en dan komen jullie weer thuis!
    liefs van ons

  • 08 Juni 2010 - 16:53

    Britte:

    lieve opa nico en oma nini, ik vind je altijd lief. als jullie zondag thuis komen ga ik je ophalen bij het vliegveld. Goed? heel veel kusjes van Britte. Nu niks meer. Papa nu mag je nijntje weer aanzetten (je begrijpt, britte heeft zelf verteld wat er geschreven moest worden en ze is trouwens heel blij met de berekaart)

  • 09 Juni 2010 - 13:31

    Mag:

    Hoi,

    Heb de helft van die bestelling binnen!!!
    Andere helft onder voorbehoud, maar die komt er ook wel door.
    Plus nieuwe bestelling voor Australië+ nieuwe klant in Portugal...!!
    Goed weekje dus

  • 09 Juni 2010 - 17:00

    Mama:

    Ik heb via via je schrijfsels gekregen en gelezen natuurlijk. Jullie maken wel van alles en nog wat mee, van hitte tot kou, maar ik denk, dat je ook heel veel dingen hebt gezien, die ik van mijn leven niet zal zien.
    Ik ben blij, dat je weer gauw terugkomt en tot ziens.

    Nu ben ik bij Anne-Mascha; ik heb heerlijk gegeten en ik ga proberen het na te maken.
    En morgen op stap met de Valys naar Frank en Addy.
    Zondagmiddag ben ik weer terug.

    Tot ziens.
    Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Nico, Nini, Rob, Astrid

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 39821

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Canada-west

11 Oktober 2015 - 01 November 2015

Naar het land van Confucius (en 1000 andere ***)

08 Oktober 2014 - 01 November 2014

Tempelsteden, natuurparken en tropisch landschap

26 Februari 2013 - 17 Maart 2013

Puur natuur

31 Oktober 2011 - 27 November 2011

Naar het einde van de wereld

22 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Naar het Wilde Westen

Landen bezocht: