Kinderen in Disneyland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu Kinderen in Disneyland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico, Nini, Rob, Astrid - WaarBenJij.nu

Kinderen in Disneyland

Door: 4opweg

Blijf op de hoogte en volg Nico, Nini, Rob, Astrid

03 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal.
Gisteren 1 juni 2010 een heel lange reisdag. Niks aan dus en ook niks over te melden verder.

Dan vandaag! Zoals de titel al aangeeft naar Disneyland geweest. We gingen met zijn vieren, te weten: Nathalie, Christien, Nini en Nico.
Dolev, onze reisleider en buschauffeur heeft ons eerst in Disneyland afgezet en is met de rest doorgereden naar Newport Beach. Wat zij de rest van de dag hebben uitgespookt zal Rob hieronder vertellen.
Het was echt geweldig in Disneyland. Jaren en jaren geleden waren wij in Disneyland Parijs. De conclusie is, dat Disneyland in Anaheim + Amerika ongeveer hetzelfde is als Parijs. Waarschijnlijk omdat Amerika de bakermat van Disneyland is, en de Disneyland uit Anaheim de allereerste was, is dit park wat kleiner opgezet. Desalnietemin hebben we veel gedaan en veel plezier gehad. (zoals kleine kinderen, dus) Toen we binnen waren hebben we eerst de plattegrond bekeken, zodat we de belangrijkste attracties konden doen. We hebben de Pirates of the Caribbean gedaan (een bootje met wat stroomversnellingen en erg mooie teferelen), Splash Mountain (een bootje dat na een rit met verschillende hoogten, zo´n 16 meter naar beneden stort. Ik zat voorin en werd echt heel erg nat. Gelukkig was het mooi weer en was ik ook weer snel droog)the big thunder mountain railroad (een 8baan met houten treintjes, die razendsnel ging) Kortom, te veel om op te noemen.
Om 20.00 uur heeft Dolev ons weer opgehaald. 25 minuten rijden naar de camping. We staan echt haring aan haring en zoals gewoonlijk op een zand-stenerig ondergrond.
Morgen gaat Dolev met ons een tour Los Angeles doen en ´s middags naar het strand.
Maar eerst proberen lekker te slapen.

Richard veel succes morgen.

Liefs NNAR.

Lieve allemaal,
Even een andere opsomming van onze amerikaanse avonturen. Met anders bedoel ik niet de fraaie verhalen aangaande de natuur en dergelijke, maar meer over wat je allemaal hier meemaakt. Bekend is dat in amerika alles mogelijk is een voorbeeld hiervan is dat wij nu op een camping staan in de omgeving van L.A. op deze camping staan hoofdzakelijk gigantische caravans met een lengte welke wij thuis niet tegenkomen. Een voorbeeld, de buurman (chip fuguur) heeft een caravan van ongeveer 3 meter hoog en 15 meter lang, met drie assen. ook kunnen de gasten hiergebruik maken van een honden wasautomaat. Dollar in de gleuf wat glansmiddel en je beestje is weer als nieuw. Liever had ik gezien dat de campimgs van de eerste week voorzien waren van vloerverwarming, maar dat hebben ze zelfs hier nog niet uitgevonden. Ook zie je hier gegantisch veel GT gogomobielen, je weet wel auto´s welke bij ons niet in de parkeergarage kunnen, dit omdat zij de bocht bij de slagboom niet kunnen maken. Een kleine snack hier betekend thuis drie dagen te eten. Maar we hebben mazel tot nu toe hebben wij dagelijks groente kunnen eten, ik heb zelf hiermee andere ervaringen opgedaan. Zoals vele amerikanen. Weer een voorbeeltje `wij zijn vandaag op het strand geweest natuurlijk ga je even zwemmen, in de zee (waar anders)moet je enorm oppassen op de giga golven, bij pech lig je zeker vijf meter verderop met een ervaring rijker, behalve voor de jeugd hier. Die zijn zo verschrikkelijk dik dat de zee daar geen invloede op heeft (betonwerkers dus) Ook hebben wij gezien dat een persoon van maatje billy tromp probeerde uit een zwembad te komen, dit figuur van ca 1.50 metr hoog is zo dik dat hij niet normmal van het trapje gebruik kon maken. Worstjes over de bovenkant en gigatisch zwaar werken, spartelen dus. Reden het fuguur kon zijn beentjes (zo groot als rollades) niet zijn, spartelen dus totdat hij in de gaten had dat deze dingen daadwerkelijk op de grond stonden. En zo kan wel uren door gaan, maar het belagrijkste is dat wij enorm genieten van al het moois wat hier te zien is en wat we nog gaan tegenkomen. het is werkelijk ongekend mooi. Zie foto´s en later thuis de films. Overigens hoorde ik dat de engelse luchtvaart de staking gaan uitbreiden, zal je dus gebeuren dat je langer hier moet verblijven. Werkelijk heel vervelend.

Groet en liefs R

• 03 Juni 2010 - 06:08

Eric:

Goh, en dan ben ik een keer de eerste!!

Klinkt allemaal leuk, maar ben weer benieuwd naar de foto's...

• 03 Juni 2010 - 06:16

Eric:

Kleine aanvulling.. t land van de onbeperkte mogelijkheden maar t blijft een beperkt volk (hoewel misschien een atractie op zich;-)

• 03 Juni 2010 - 06:52

Mag:

Nou dat lijkt me inderdaad eeeerruuugg vervelend om daar langer te moeten blijven!
    Leuke verhalen weer.
    Het is hier ondertussen ook weer mooi weer!
    Komt goed uit, want onze baas heeft bedacht dat de verwarming definitief uit moest, dus maandag en dinsdag flink zitten klappertanden! Nee, natuurlijk niet zo erg als julie in de tent!Maar ik werd er wel flink chagerijnig van.
    Ik ben gisteren voor de 2e keer gaan hardlopen (volleybal seizoen is afgelopen). Ben erg trots : 40 minuten en alleen even gestopt om m'n trui uit te trekken! En Daph, hier is het bergje op bergje af! Wanneer was die wedstrijd waar ik aan mee moest doen??
    Oliv heeft vanacht tot 3uur gewerkt en is vanmorgen weer om 8 uur begonnen...
    Daar word je niet blij van!
    Vanmiddag lekker op een terrasje lunchen met dit heerlijke weer. Clive is er uit Engeland. Z'n dochter komt waarschijnlijk volgende week thuis. Wel nog steeds verlamd en in een rolstoel, maar alles beter dan in dat verre Australië in een ziekenhuis liggen!
    Tot snel geniet nog maar lekker verder

Kus

• 03 Juni 2010 - 06:58

Mas:

Leuk hoor Disneyland, ik ben wel een beetje jaloers, want dit zit er voorlopig niet in.
    Gisteren de examens afgerond en alles ingevoerd in de computer en naar CITO verzonden. Nu maar afwachten tot de tweede corrector belt en hopen, dat alles geaccepteerd wordt. Ook zal ik het werk van iemand anders moeten nakijken.
    Verder hier heel mooi weer, dus dat is prettig voor morgen (personeelsdag in Rotterdam: Spido met ca. 40 collega's en Euromast en daarna in Schielandshuis eten en feest) en zondag (Beekse Bergen met K+E+B + oma).

Veel plezier.

XX Mas

• 03 Juni 2010 - 09:28

Harmke:

hé vacantiegangers, leuk om jullie verhalen te lezen. veel plezier en lol hopelijk geen koude nachten meer.

• 03 Juni 2010 - 18:11

Tink:

Nou dat klinkt weer hartstikke leuk. Geniet ervan en voor jullie zal ik duimen dat ze blijven staken! dikke kus

• 04 Juni 2010 - 18:30

Daphne:

die reis van jullie kan niet op dat lees ik wel weer! Gaaf hoor, mam lief dat je me sms-te heeeel lief X. En zus niet zo opscheppen over de internet, 40 minuten HARDlopen is de bedoeling, niet sjokken. wedstrijd is in september en je ziet alleen mijn; je weet wel!!